2021
The Interaction Between the Marketing Communications Audit and Visitors in Museum Facilities
LUKÁČ, Michal, Václav KUPEC, Přemysl PÍSAŘ a Peter ŠTARCHOŇZákladní údaje
Originální název
The Interaction Between the Marketing Communications Audit and Visitors in Museum Facilities
Název česky
Interakce auditu marketingové komunikace a návštěvníků muzeí
Autoři
LUKÁČ, Michal (703 Slovensko, garant), Václav KUPEC (203 Česká republika, domácí), Přemysl PÍSAŘ (203 Česká republika, domácí) a Peter ŠTARCHOŇ (703 Slovensko)
Vydání
Communication Today, Trnava, Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2021, 1338-130X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/04274644:_____/21:#0000745
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
UT WoS
000654696200007
Klíčová slova česky
audit; komunikace, management, marketing, muzeum
Klíčová slova anglicky
audit; communication; management; marketing; museum
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2022 13:16, Bc. Jan Peterec
V originále
Museum facilities are part of an economic environment that is continually developing and subject to hypercompetitive conflicts. Museums must therefore apply adequate modern marketing tools, including marketing communications, which not only have informative and promotional functions, but at the same time enable the management of museum profitability and numbers of visitors to museums. Marketing communications for these institutions therefore represent a critical aspect of museum management. The purpose of this research study is to evaluate the levels of marketing communications to museum visitors for the purpose of acquiring feedback for museum management. At the same time, it is also possible to apply modern auditing techniques to governance and marketing communications management. This is a task undertaken by this research inquiry through experimental CASI interviews on a sample of 2,020 museum visitors over a period of four consecutive years and subsequent analyses using R statistical software. The recorded data shows a strong correlation between marketing communications and museum attendance. Based on this data, it has been possible to interactively formulate audit recommendations and a model for a marketing communications optimisation audit approach that can enable museum management to manage their marketing communications innovatively. At the same time, the results have also expanded interdisciplinary knowledge of marketing and management.
Česky
Muzejní objekty jsou součástí ekonomického prostředí, které se kontinuálně vyvíjí a dochází zde k hyperkonkurenčním střetům. Proto musí muzea aplikovat adekvátní nástroje moderního marketingu. Mezi tyto nástroje je možné zařadit marketingovou komunikaci, která má nejenom informační a marketingovou funkci, ale která zároveň umožňuje řídit profitabilitu a návštěvnost muzejních objektů. Marketingová komunikace těchto objektů je tedy významným prvkem managementu muzeí. Cílem předkládaného výzkumu je proto hodnocení úrovně marketingové komunikace návštěvníky muzeí, za účelem získání zpětné vazby pro management muzeí. V governance a managementu marketingové komunikace lze přitom metodicky aplikovat přístupy moderního auditu, což bylo provedeno také v tomto výzkumu. Experimentálně zde došlo ke CASI dotazování na vzorku 2020 návštěvníků muzeí, v období čtyř souvisejících let, a následným analýzám statistickým softwarem R. Zaznamenaná data závěrem prokázala silnou korelaci mezi marketingovou komunikací a návštěvností muzeí. Na základě těchto dat bylo možné interaktivně stanovit auditní doporučení a model Audit marketing communication optimization approach, což umožňuje managementu muzeí řídit marketingovou komunikaci inovativně. Výsledky zároveň rozšiřují mezioborové poznání marketingu a managementu.