D 2021

Analysis of VIN Errors in Information Systems, Causes, Consequences and Solutions

RAK, Roman

Basic information

Original name

Analysis of VIN Errors in Information Systems, Causes, Consequences and Solutions

Name in Czech

Analýza chyb VIN v informačních systémech, příčiny, důsledky a řešení

Authors

RAK, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Ghent, Proceedings of 1st International Conference on Structural Damage Modelling and Assessment, p. 271-280, 10 pp. 2021

Publisher

Springer

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20101 Civil engineering

Country of publisher

Belgium

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

Analysis of VIN Errors in Information Systems, Causes, Consequences and Solutions

RIV identification code

RIV/04274644:_____/21:#0000759

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-981-15-9120-4

ISSN

DOI

http://dx.doi.org/10.1007/978-981-15-9121-1_21

Keywords (in Czech)

Identifikační číslo vozidla, Informační systém, Registr vozidel, Forenzní Řešení chyb

Keywords in English

Vehicle identification number; Information system; Vehicle register; Forensic Error solution

Tags

AR 2020-2021, odmeny_2021, RIV_2022, xD1

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/3/2022 07:36, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG CZ

V originále

Every vehicle manufactured after year 1986 is obligatorily marked with a VIN (Vehicle Identification Number), which is unique worldwide. This is the so-called individual vehicle identification, which is normally used as the primary information key in various computer registers, vehicle information systems—in the national vehicle register, in the police information systems (national and transnational databases of stolen vehicles, etc.), insurance companies, leasing companies, in eCALL technology (emergency call technology—implemented 2 years ago across all European countries for all new vehicles produced or imported to EU), etc. Any error in the VIN identifier means that the vehicle is then not found in the relevant informa-tion system and “looks” that everything is OK. But the reality is different. In national and international vehicle registers, the error rate ranges from 5 to 20%. Most errors in VIN arise in manual processes of rewriting, manual copying VIN from documents into information systems. These information systems are either in the competence of state, government or commercial entities. Especially sensitive to errors in VIN are all processes of forensic identification of vehicles, processes related to rescue service activities in the event of a vehicle accident, in the investigation of fraud and theft of vehicles by police and insurance units, The paper is based on five-year research and analysis of information systems during years 2014–2019. The paper deals with the anatomy of VIN errors in various processes and offers possibilities of their elimination and significant improvement of information systems containing VIN identifier. The errors in the VIN are categorized into several categories. For each category are listed its specificities.

In Czech

Každé vozidlo vyrobené po roce 1986 je povinně označeno VIN (identifikační číslo vozidla), které je celosvětově jedinečné. Jedná se o takzvanou individuální identifikaci vozidla, která se běžně používá jako primární informační klíč v různých počítačových registrech, informačních systémech vozidel - v národním registru vozidel, v policejních informačních systémech (národní a nadnárodní databáze odcizených vozidel atd.) ), pojišťovací společnosti, leasingové společnosti, v technologii eCALL (technologie tísňového volání - implementována před 2 lety ve všech evropských zemích pro všechna nová vozidla vyráběná nebo dovážená do EU) atd. Jakákoli chyba v identifikátoru VIN znamená, že vozidlo pak není našel v příslušném informačním systému a „vypadá“, že je vše v pořádku. Realita je ale jiná. V národních a mezinárodních registrech vozidel se míra chyb pohybuje od 5 do 20%. Většina chyb ve VIN vzniká v manuálních procesech přepisování, ručního kopírování VIN z dokumentů do informačních systémů. Tyto informační systémy jsou buď v kompetenci státních, vládních nebo komerčních subjektů. Obzvláště citlivé na chyby ve VIN jsou všechny procesy forenzní identifikace vozidel, procesy související s činnostmi záchranné služby v případě dopravní nehody vozidla, při vyšetřování podvodů a krádeží vozidel ze strany policie a pojišťovacích jednotek, Příspěvek vychází z pěti -letý výzkum a analýza informačních systémů v letech 2014–2019. Příspěvek se zabývá anatomií chyb VIN v různých procesech a nabízí možnosti jejich eliminace a významného zlepšení informačních systémů obsahujících identifikátor VIN. Chyby ve VIN jsou rozděleny do několika kategorií. Pro každou kategorii jsou uvedena její specifika.
Displayed: 1/11/2024 18:20