2021
Jak na řízení personálních vztahů v případě rodinné firmy
FARKAČOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Jak na řízení personálních vztahů v případě rodinné firmy
Název česky
Jak na řízení personálních vztahů v případě rodinné firmy
Název anglicky
How to manage personal relationships in the case of a family business
Autoři
FARKAČOVÁ, Lenka
Vydání
Práce a mzda, Praha, Wolters Kluwer ČR, a. s. 2021, 0032-6208
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Rodinná firma
Klíčová slova anglicky
Family business
Štítky
Změněno: 15. 7. 2021 15:37, Mgr. Tereza Denišová, DiS.
V originále
Zatímco klíčové aktivity personálního řízení v organizaci jsou nejen napříč Českou republikou, ale i dalšími zeměmi poměrně stálé, mění se jejich přístup k jednotlivým aktivitám a procesům. Řízení lidských zdrojů je determinováno velikostí podniku, hierarchickým uspořádáním, mezinárodním kontextem, ale také případnými osobními vazbami mezi jednotlivými pracovníky či zainteresovanými osobami. Na jedné straně tak existují rodinné firmy s dlouhou rodinou tradicí, které si zakládají na úloze a významu rodiny, což stvrzují i rodinným jménem v názvu společnosti, na straně druhé jsou firmy, které nemají rodinný charakter a úzkostlivě se snaží přijít na způsob, jak vybalancovat případné rodinné vztahy mezi jednotlivými zaměstnanci či potenciálními spolupracovníky nebo další střety zájmů obdobného charakteru. Příkladem může být kodex společnosti L’OREAL. Jak tedy přistoupit k řízení personálních vztahů v rodinné firmě a je možné tyto přístupy využít i ve firmách nerodinných?
Anglicky
While the key activities of personnel management in the organization are relatively stable not only across the Czech Republic, but also in other countries, their approach to individual activities and processes is changing. Human resource management is determined by the size of the company, the hierarchical arrangement, the international context, but also any personal ties between individual employees or stakeholders. On the one hand, there are family businesses with a long family tradition, which are based on the role and importance of the family, which is confirmed by the family name in the company name, on the other hand are companies that do not have a family character possible family relationships between individual employees or potential collaborators or other conflicts of interest of a similar nature. An example is the L’OREAL Code. So how to approach the management of personnel relationships in a family business and is it possible to use these approaches in non-family companies?