VALENČÍK, Radim a Lenka FARKAČOVÁ. Absolventské sítě univerzit a tvůrčí mezigenerační týmy. In Daniela Hrehová, Andrea Seňová. Edukácia orientovaná na študenta VŠ (adaptácia študentov na vysokoškolské štúdium a národný trh práce). Košice: Technická univerzita v Košiciach. s. 298-309. ISBN 978-80-553-3959-7. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Absolventské sítě univerzit a tvůrčí mezigenerační týmy
Název česky Absolventské sítě univerzit a tvůrčí mezigenerační týmy
Název anglicky University graduate networks and cross-generational creative teams
Autoři VALENČÍK, Radim (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka FARKAČOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Košice, Edukácia orientovaná na študenta VŠ (adaptácia študentov na vysokoškolské štúdium a národný trh práce), od s. 298-309, 12 s. 2021.
Nakladatel Technická univerzita v Košiciach
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/04274644:_____/21:#0000781
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-553-3959-7
Klíčová slova česky Lidský kapitál, sociální kapitál, absolventská síť univerzit, tvůrčí mezigenerační tým
Klíčová slova anglicky Human capital; social capital; graduate network of universities; creative cross-generational team
Štítky AR 2020-2021, odmeny_2022, RIV_2022, xD2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 11. 3. 2022 07:15.
Anotace
Produktem moderní univerzity není jen dobře vzdělaný, a i jinak připravený absolvent (lidský kapitál), ale trvale doplňovaná absolventská síť (sociální kapitál), která využívá nejnovějších poznatků výzkumu „mateřské“ univerzity, jejich aplikováním v praxi získává konkurenční výhodu. V ní nacházejí uplatnění čerství absolventi, kteří se učí týmově pracovat již během studia. Absolventská síť umožňuje generovat tvůrčí mezigenerační týmy, které jsou nositeli inovačního potenciálu země. Prostřednictvím online komunikace mohou mít tyto týmy i mezinárodní rozměr.
Anotace anglicky
The product of a modern university is not only a well-educated and otherwise prepared graduate (human capital), but a constantly supplemented graduate network (social capital), which uses the latest research findings of the "parent" university, their application in practice gains a competitive advantage. It is used by recent graduates who are learning to work as a team during their studies. The graduate network makes it possible to generate creative intergenerational teams that are the bearers of the country's innovation potential. Through online communication, these teams can also have an international dimension.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 11:14