D 2021

REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ

PETR, Oldřich Johannes

Basic information

Original name

REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ

Name in Czech

REKLAMA – VĚC VEŘEJNÁ

Name (in English)

ADVERTISING – A PUBLIC MATTER

Authors

PETR, Oldřich Johannes

Edition

I. Hradec Králové, QUAERE 2021, p. 21-27, 7 pp. 2021

Publisher

Magnanimitas

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60203 Linguistics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-87952-34-4

Keywords (in Czech)

Reklama, veřejnost, persvaze, zákazník, média, cílová skupina, reklamní kampaň, reklamní rétorika, globální trh

Keywords in English

Advertising, public, persuasion, customer, media, target group, advertising campaign, advertising rhetoric, global market

Tags

Reviewed
Změněno: 2/9/2021 11:22, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

Jedním z úkolů reklamy je komunikace s veřejností. Reklamní styl se odlišuje od ostatních stylů, má jiné poslání a záměr. Reklama se prostřednictvím textu a obrazu snaží ovlivnit určitou cílovou skupinu, tento vliv můžeme bez pochyb nazvat manipulací. Nedílnou součástí jejího působení jsou média. Ta napomáhají uskutečnit záměr reklamy, poskytují spojení mezi značkou a zákazníkem. Reklamní vliv roste, umožňují to především globálně se rozvíjející trhy. Konkurenční tlak není jen směrem k zákazníkům, ale také ke tvůrcům reklamních komunikátů. Reklamní styl, který jsem zmínil, patří v současné době k nejrychleji se rozvíjejícím a měnícím stylům vůbec. Nároky cílové skupiny rostou, stejně jako nároky na propracované reklamní sdělení.