HVORECKÝ, Jozef, Michal BEŇO, Renata JANOŠCOVÁ, Soňa FERENČÍKOVÁ a Jozef ŠIMÚTH. Czech and Slovak Educators' Online Teaching Experience: A Covid-19 Case Study. Acta Informatica Pragensia. Prague: Prague University of Economics and Business, roč. 10, č. 3, s. 236-256. ISSN 1805-4951. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Czech and Slovak Educators' Online Teaching Experience: A Covid-19 Case Study
Název česky Online výuka českých a slovenských pedagogů: případová studie Covid-19
Autoři HVORECKÝ, Jozef (703 Slovensko, garant), Michal BEŇO (703 Slovensko), Renata JANOŠCOVÁ (703 Slovensko, domácí), Soňa FERENČÍKOVÁ (703 Slovensko) a Jozef ŠIMÚTH (703 Slovensko).
Vydání Acta Informatica Pragensia, Prague, Prague University of Economics and Business, 2021, 1805-4951.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/21:#0000792
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky Pandemie COVID-19, online výuka, zkušenosti s online vzděláváním, čeští a slovenští pedagogové, vysokoškolské vzdělávání
Klíčová slova anglicky COVID-19 pandemic; online teaching; experience in online education; Czech and Slovak educators; higher education
Štítky AR 2021-2022, odmeny_2022, POZNÁMKA, RIV_2022, xJ3
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 14. 3. 2022 08:12.
Anotace
The surge in interest in online teaching increased not only due the pandemic. Online teaching, distance learning, open online courses has grown exponentially. The central objective of this research is to explore how online teaching is changing among educators of Czech and Slovak universities. It addresses their experience and opinions in the period from the first days of COVID-19 lockdown (March 2020) till the peak of its second wave (May 2021). In the study, a quantitative approach has been applied. To examine the impact of disharmony, authors investigated two groups of educators (Czech and Slovak) handled their movement to online teaching. A total of 172 educators participated in our online survey. Results revealed that teaching online has become a fundamental component of education. It demonstrated their low preparation for this unexpected event as well as their quick adaption to the new situation. Additionally, data indicates experience difficulties reconciling their modes and teaching practices with online teaching. Finally, they show that many of them are still sceptical about the future of online education and dream about return to traditional teaching. The results indicate that the universities should facilitate their efforts in developing online education methodology and its overall support.
Anotace česky
Nárůst zájmu o online výuku se zvýšil nejen kvůli pandemii. Online výuka, distanční vzdělávání, otevřené online kurzy exponenciálně rostly. Ústředním cílem tohoto výzkumu je prozkoumat, jak se mění online výuka mezi pedagogy českých a slovenských univerzit. Zabývá se jejich zkušenostmi a názory v období od prvních dnů uzavření COVID-19 (březen 2020) až po vrchol jeho druhé vlny (květen 2021). Ve studii byl uplatněn kvantitativní přístup. Abychom prozkoumali dopad disharmonie, autoři zkoumali dvě skupiny pedagogů (českých a slovenských), kteří se zabývali jejich pohybem k online výuce. Do našeho online průzkumu se zapojilo celkem 172 pedagogů. Výsledky odhalily, že výuka online se stala základní součástí vzdělávání. Ukázalo to jejich nízkou přípravu na tuto neočekávanou událost a také jejich rychlé přizpůsobení se nové situaci. Data navíc naznačují potíže při slaďování jejich režimů a výukových postupů s online výukou. Nakonec ukazují, že mnozí z nich jsou stále skeptičtí ohledně budoucnosti online vzdělávání a sní o návratu k tradiční výuce. Výsledky naznačují, že univerzity by měly usnadnit své úsilí při vývoji metodiky online vzdělávání a jeho celkové podpoře.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 11:05