c 2021

Marketingové řízení podniků - diskurs podnikové praxe: Prováděcí analýzy - případové studie - příklady a návody.

PETRŮ, Naděžda and Václav KUPEC

Basic information

Original name

Marketingové řízení podniků - diskurs podnikové praxe: Prováděcí analýzy - případové studie - příklady a návody.

Name in Czech

Marketingové řízení podniků - diskurs podnikové praxe: Prováděcí analýzy - případové studie - příklady a návody.

Name (in English)

Marketing management of companies - discourse of business practice: Implementation analyzes - case studies - examples and instructions.

Authors

PETRŮ, Naděžda and Václav KUPEC

Edition

3. přepracované a doplněné v. Praha, p. 1-91, 91 pp. EDUCOpress, 2021

Publisher

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7408-228-3

Keywords (in Czech)

marketing, analýzy, výzkum, marketingový mix, digitální marketing, marketingové plánování

Keywords in English

marketing, analysis, research, marketing mix, digital marketing, marketing planning

Tags

Reviewed
Změněno: 29/9/2021 12:58, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

Podíl marketingu na úspěchu podniku, resp. jeho hlavní současná funkce jako nástroje řízení podniků, je v hledání aktuálních potřeb, přání, očekávání a tužeb zákazníků, ve schopnosti podniku využívat trendové marketingové technologie při jejich uspokojování. V nabídce přidané hodnoty, ve vytvoření jedinečné, neopakovatelné konkurenční výhody. Vede k novému způsobu marketingového řízení podniků při vytváření produkce (výroby či služeb) odpovídající moderním trendům životního stylu zákazníků.

In English

The share of marketing in the success of the company, resp. Its main current function as a business management tool is in the search for current needs, wishes, expectations and desires of customers, in the company's ability to use trendy marketing technologies in meeting them. In the offer of added value, in the creation of a unique, unrepeatable competitive advantage. It leads to a new way of marketing management of companies in creating production (production or services) corresponding to modern lifestyle trends of customers.