s
2021
Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online)
PETRŮ, Naděžda a Andrea TOMÁŠKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online)
Název česky
Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online)
Název anglicky
Family business: Intergenerational milestones and generators of their value, Proceedings of an international scientific conference. (online)
Vydání
1. vyd. Praha, od s. 1 - 78, 78 s. 2021
Nakladatel
Vysoká škola finanční a správní, a.s., SCIENCEpress
Další údaje
Typ výsledku
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
rodinnost, společenské vnímání rodinného podnikání, vitalita, rodinná farma, mezilidské vztahy na pracovišti, dědictví, nehmotné kulturní vlastnictví, kvalita, ochrana duševního vlastnictví
Klíčová slova anglicky
family, social perception of family business, vitality, family farm, interpersonal relations at the workplace, heritage, intangible cultural property, quality, protection of intellectual property
Návaznosti
TL02000434, projekt VaV.
V originále
Problematika rodinného podnikání patří mezi intenzivně sledované oblasti výzkumu. Zároveň se jedná o problematiku s nezanedbatelným dopadem na ekonomické a sociální prostředí, tedy o téma s vysokou společenskou relevancí. Téma je vhodné a potřebné, ale je velmi náročné vzhledem ke své interdisciplinaritě, šíři. V akademické oblasti se téma rodinného podnikání objevilo na počátku 80. let 20. století. V 90. letech 20. století se stal výzkum rodinných podniků samostatnou multidisciplinární oblastí. Výzkumy se zaměřovaly na řadu paradoxů, nacházely se na rozhraní různých vědních oborů, kombinovaly ekonomické, manažerské, sociologické, psychologické, historické problematiky a mnoho dalších. Jedinečná povaha rodinných podniků dala příležitost klást mnoho zajímavých výzkumných otázek
Anglicky
The issue of family business is one of the intensively monitored areas of research. At the same time, it is an issue with a significant impact on the economic and social environment, ie on a topic of high social relevance. The topic is appropriate and necessary, but it is very demanding due to its interdisciplinarity, breadth. In the academic field, the topic of family business appeared in the early 1980s. In the 1990s, family business research became an independent multidisciplinary field. Research has focused on a number of paradoxes, located at the interface of various disciplines, combining economic, managerial, sociological, psychological, historical issues and many more. The unique nature of family businesses has given us the opportunity to ask many interesting research questions
Zobrazeno: 14. 11. 2024 18:55