s
2021
Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online)
PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ
Basic information
Original name
Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online)
Name in Czech
Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online)
Name (in English)
Family business: Intergenerational milestones and generators of their value, Proceedings of an international scientific conference. (online)
Edition
1. vyd. Praha, p. 1 - 78, 78 pp. 2021
Publisher
Vysoká škola finanční a správní, a.s., SCIENCEpress
Other information
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
rodinnost, společenské vnímání rodinného podnikání, vitalita, rodinná farma, mezilidské vztahy na pracovišti, dědictví, nehmotné kulturní vlastnictví, kvalita, ochrana duševního vlastnictví
Keywords in English
family, social perception of family business, vitality, family farm, interpersonal relations at the workplace, heritage, intangible cultural property, quality, protection of intellectual property
Links
TL02000434, research and development project.
V originále
Problematika rodinného podnikání patří mezi intenzivně sledované oblasti výzkumu. Zároveň se jedná o problematiku s nezanedbatelným dopadem na ekonomické a sociální prostředí, tedy o téma s vysokou společenskou relevancí. Téma je vhodné a potřebné, ale je velmi náročné vzhledem ke své interdisciplinaritě, šíři. V akademické oblasti se téma rodinného podnikání objevilo na počátku 80. let 20. století. V 90. letech 20. století se stal výzkum rodinných podniků samostatnou multidisciplinární oblastí. Výzkumy se zaměřovaly na řadu paradoxů, nacházely se na rozhraní různých vědních oborů, kombinovaly ekonomické, manažerské, sociologické, psychologické, historické problematiky a mnoho dalších. Jedinečná povaha rodinných podniků dala příležitost klást mnoho zajímavých výzkumných otázek
In English
The issue of family business is one of the intensively monitored areas of research. At the same time, it is an issue with a significant impact on the economic and social environment, ie on a topic of high social relevance. The topic is appropriate and necessary, but it is very demanding due to its interdisciplinarity, breadth. In the academic field, the topic of family business appeared in the early 1980s. In the 1990s, family business research became an independent multidisciplinary field. Research has focused on a number of paradoxes, located at the interface of various disciplines, combining economic, managerial, sociological, psychological, historical issues and many more. The unique nature of family businesses has given us the opportunity to ask many interesting research questions
Displayed: 18/11/2024 05:00