s 2021

Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online)

PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ

Basic information

Original name

Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online)

Name in Czech

Rodinné podnikání: Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty, Sborník z mezinárodní vědecké konference. (online)

Name (in English)

Family business: Intergenerational milestones and generators of their value, Proceedings of an international scientific conference. (online)

Authors

PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ

Edition

1. vyd. Praha, p. 1 - 78, 78 pp. 2021

Publisher

Vysoká škola finanční a správní, a.s., SCIENCEpress

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7408-232-0

Keywords (in Czech)

rodinnost, společenské vnímání rodinného podnikání, vitalita, rodinná farma, mezilidské vztahy na pracovišti, dědictví, nehmotné kulturní vlastnictví, kvalita, ochrana duševního vlastnictví

Keywords in English

family, social perception of family business, vitality, family farm, interpersonal relations at the workplace, heritage, intangible cultural property, quality, protection of intellectual property

Links

TL02000434, research and development project.
Změněno: 2/11/2021 09:12, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

Problematika rodinného podnikání patří mezi intenzivně sledované oblasti výzkumu. Zároveň se jedná o problematiku s nezanedbatelným dopadem na ekonomické a sociální prostředí, tedy o téma s vysokou společenskou relevancí. Téma je vhodné a potřebné, ale je velmi náročné vzhledem ke své interdisciplinaritě, šíři. V akademické oblasti se téma rodinného podnikání objevilo na počátku 80. let 20. století. V 90. letech 20. století se stal výzkum rodinných podniků samostatnou multidisciplinární oblastí. Výzkumy se zaměřovaly na řadu paradoxů, nacházely se na rozhraní různých vědních oborů, kombinovaly ekonomické, manažerské, sociologické, psychologické, historické problematiky a mnoho dalších. Jedinečná povaha rodinných podniků dala příležitost klást mnoho zajímavých výzkumných otázek

In English

The issue of family business is one of the intensively monitored areas of research. At the same time, it is an issue with a significant impact on the economic and social environment, ie on a topic of high social relevance. The topic is appropriate and necessary, but it is very demanding due to its interdisciplinarity, breadth. In the academic field, the topic of family business appeared in the early 1980s. In the 1990s, family business research became an independent multidisciplinary field. Research has focused on a number of paradoxes, located at the interface of various disciplines, combining economic, managerial, sociological, psychological, historical issues and many more. The unique nature of family businesses has given us the opportunity to ask many interesting research questions