EISEL, Juraj. Rozvoj komunikačních dovedností. In Rozvoj komunikačních dovedností. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj komunikačních dovedností
Název česky Rozvoj komunikačních dovedností
Název anglicky Development of communication skills
Autoři EISEL, Juraj.
Vydání Rozvoj komunikačních dovedností, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky Argumentace, verbální a nonverbální komunikace, kladení otázek, zvládnutí nesouhlasu a námitek, efektivní komunikace, interpersonální konflikty.
Klíčová slova anglicky Argumentation, verbal and nonverbal communication, asking questions, handling disagreements and objections, effective communication, interpersonal conflicts.
Změnil Změnil: Ing. Juraj Eisel, Ph.D., učo 33999. Změněno: 6. 10. 2021 16:37.
Anotace anglicky
An organization made up of people, as social beings, communicates both internally and with the external environment. Formal and informal communication is part of every organization and it would be a mistake not to accept both of these processes. Communication as a process of communicating or passing on information is a crucial topic that allows us to better understand the complexity of interpersonal relationships. Paul Watzlawick, a leading communication theorist, said: "It is impossible not to communicate." Internal communication takes place horizontally and vertically between co-workers, superiors, subordinates and also within various working groups. The functioning of internal communication directly affects interpersonal relationships in the organization and, in turn, the relationship of employees to communication as such. Setting up communication processes in both vertical and horizontal relationships and its two-way flow is a condition for its functioning. Signs of interpersonal relationships also include conflicts that have the potential to develop an organization through inducing change. For such development, it is necessary to maintain constructive communication in order to manage the conflict and the mutual agreement in the form of a compromise solution. When managing conflict situations, the most important thing is to manage the emotional exacerbation of individuals and the search for a specific term solution with a breakdown into individual activities.
VytisknoutZobrazeno: 20. 6. 2024 16:29