p 2021

Týmová spolupráce

EISEL, Juraj

Základní údaje

Originální název

Týmová spolupráce

Název česky

Týmová spolupráce

Název anglicky

Teamwork

Autoři

EISEL, Juraj

Vydání

Přednášky, školení a cvičení pro DPKV, firemní vzdělávání -Týmová spolupráce, 2021

Další údaje

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

sociální skupina, pracovní skupina, tým, týmová práce, synergický efekt, týmové role

Klíčová slova anglicky

social group, working group, team, teamwork, synergistic effect, team roles
Změněno: 12. 10. 2021 21:45, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Anotace

V originále

Otázka týmové práce se v dnešní době stala fenoménem pro moderní řízení mnoha firem. Tržní prostředí vyžaduje inovace, zvýšení konkurenceschopnosti a efektivity. Filosofie řízení založená na týmové spolupráci klade důraz na průběžnou inovaci a pomáhá vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém se podporuje zapojení zaměstnanců do pracovního procesu. Smyslem týmové práce je delegování pravomocí k samostatnému plnění úkolů a převzetí odpovědnosti za tyto úkoly. Vedoucí manažer poskytuje týmu podporu a směr, pomáhá mu při naplňování cílů. Konkrétní úkoly při plnění cílů má potom na starosti tým. Tým, jako základní jednotka organizace práce, má velký potenciál. Týmová práce umožňuje využívat nápadů a silných stránek členů týmu. Týmová práce motivuje členy týmu k převzetí odpovědnosti za svůj rozvoj. „Ve společnosti, kde se daří uplatňovat týmovou práci, pracují lidé efektivněji, pociťují menší míru stresu a více se snaží.“. Nebojí se přicházet s novými nápady, zlepšovat svoji práci a experimentovat. Členové týmu se vzájemně podporují při dosahování společného cíle a vyrovnávání se s obtížnými situacemi. V týmu se tak zlepšuje pracovní morálka a snižuje fluktuace. Zaměstnanci plní úkoly lépe a důkladněji, mají častější kontakt s klienty a celkový výsledek chodu firmy je plynulejší.

Česky

Otázka týmové práce se v dnešní době stala fenoménem pro moderní řízení mnoha firem. Tržní prostředí vyžaduje inovace, zvýšení konkurenceschopnosti a efektivity. Filosofie řízení založená na týmové spolupráci klade důraz na průběžnou inovaci a pomáhá vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém se podporuje zapojení zaměstnanců do pracovního procesu. Smyslem týmové práce je delegování pravomocí k samostatnému plnění úkolů a převzetí odpovědnosti za tyto úkoly. Vedoucí manažer poskytuje týmu podporu a směr, pomáhá mu při naplňování cílů. Konkrétní úkoly při plnění cílů má potom na starosti tým. Tým, jako základní jednotka organizace práce, má velký potenciál. Týmová práce umožňuje využívat nápadů a silných stránek členů týmu. Týmová práce motivuje členy týmu k převzetí odpovědnosti za svůj rozvoj. „Ve společnosti, kde se daří uplatňovat týmovou práci, pracují lidé efektivněji, pociťují menší míru stresu a více se snaží.“. Nebojí se přicházet s novými nápady, zlepšovat svoji práci a experimentovat. Členové týmu se vzájemně podporují při dosahování společného cíle a vyrovnávání se s obtížnými situacemi. V týmu se tak zlepšuje pracovní morálka a snižuje fluktuace. Zaměstnanci plní úkoly lépe a důkladněji, mají častější kontakt s klienty a celkový výsledek chodu firmy je plynulejší.