Edition
Přednášky, školení a cvičení pro DPKV, firemní vzdělávání -Týmová spolupráce, 2021
Keywords (in Czech)
sociální skupina, pracovní skupina, tým, týmová práce, synergický efekt, týmové role
Keywords in English
social group, working group, team, teamwork, synergistic effect, team roles
V originále
Otázka týmové práce se v dnešní době stala fenoménem pro moderní řízení mnoha firem. Tržní prostředí vyžaduje inovace, zvýšení konkurenceschopnosti a efektivity. Filosofie řízení založená na týmové spolupráci klade důraz na průběžnou inovaci a pomáhá vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém se podporuje zapojení zaměstnanců do pracovního procesu. Smyslem týmové práce je delegování pravomocí k samostatnému plnění úkolů a převzetí odpovědnosti za tyto úkoly. Vedoucí manažer poskytuje týmu podporu a směr, pomáhá mu při naplňování cílů. Konkrétní úkoly při plnění cílů má potom na starosti tým. Tým, jako základní jednotka organizace práce, má velký potenciál. Týmová práce umožňuje využívat nápadů a silných stránek členů týmu. Týmová práce motivuje členy týmu k převzetí odpovědnosti za svůj rozvoj. „Ve společnosti, kde se daří uplatňovat týmovou práci, pracují lidé efektivněji, pociťují menší míru stresu a více se snaží.“. Nebojí se přicházet s novými nápady, zlepšovat svoji práci a experimentovat. Členové týmu se vzájemně podporují při dosahování společného cíle a vyrovnávání se s obtížnými situacemi. V týmu se tak zlepšuje pracovní morálka a snižuje fluktuace. Zaměstnanci plní úkoly lépe a důkladněji, mají častější kontakt s klienty a celkový výsledek chodu firmy je plynulejší.
In Czech
Otázka týmové práce se v dnešní době stala fenoménem pro moderní řízení mnoha firem. Tržní prostředí vyžaduje inovace, zvýšení konkurenceschopnosti a efektivity. Filosofie řízení založená na týmové spolupráci klade důraz na průběžnou inovaci a pomáhá vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém se podporuje zapojení zaměstnanců do pracovního procesu. Smyslem týmové práce je delegování pravomocí k samostatnému plnění úkolů a převzetí odpovědnosti za tyto úkoly. Vedoucí manažer poskytuje týmu podporu a směr, pomáhá mu při naplňování cílů. Konkrétní úkoly při plnění cílů má potom na starosti tým. Tým, jako základní jednotka organizace práce, má velký potenciál. Týmová práce umožňuje využívat nápadů a silných stránek členů týmu. Týmová práce motivuje členy týmu k převzetí odpovědnosti za svůj rozvoj. „Ve společnosti, kde se daří uplatňovat týmovou práci, pracují lidé efektivněji, pociťují menší míru stresu a více se snaží.“. Nebojí se přicházet s novými nápady, zlepšovat svoji práci a experimentovat. Členové týmu se vzájemně podporují při dosahování společného cíle a vyrovnávání se s obtížnými situacemi. V týmu se tak zlepšuje pracovní morálka a snižuje fluktuace. Zaměstnanci plní úkoly lépe a důkladněji, mají častější kontakt s klienty a celkový výsledek chodu firmy je plynulejší.
In English
The issue of teamwork has now become a phenomenon for the modern management of many companies. The market environment requires innovation, increased competitiveness and efficiency. The team-based management philosophy emphasizes continuous innovation and helps create a safe environment in which employee involvement in the work process is encouraged. The purpose of teamwork is to delegate authority to perform tasks independently and take responsibility for these tasks. The senior manager provides the team with support and direction, helping him to fulfill his goals. The team is then in charge of specific tasks in meeting the goals. The team, as the basic unit of work organization, has great potential. Teamwork allows you to use the ideas and strengths of team members. Teamwork motivates team members to take responsibility for their development. "In a society where teamwork is successful, people work more efficiently, feel less stressed and try harder." They are not afraid to come up with new ideas, improve their work and experiment. Team members support each other in achieving a common goal and coping with difficult situations. This improves work ethic in the team and reduces turnover. Employees perform tasks better and more thoroughly, have more frequent contact with clients and the overall result of the company's operation is smoother.