p 2021

Týmová spolupráce

EISEL, Juraj

Basic information

Original name

Týmová spolupráce

Name in Czech

Týmová spolupráce

Name (in English)

Teamwork

Authors

EISEL, Juraj

Edition

Přednášky, školení a cvičení pro DPKV, firemní vzdělávání -Týmová spolupráce, 2021

Other information

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

sociální skupina, pracovní skupina, tým, týmová práce, synergický efekt, týmové role

Keywords in English

social group, working group, team, teamwork, synergistic effect, team roles
Změněno: 12/10/2021 21:45, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Abstract

V originále

Otázka týmové práce se v dnešní době stala fenoménem pro moderní řízení mnoha firem. Tržní prostředí vyžaduje inovace, zvýšení konkurenceschopnosti a efektivity. Filosofie řízení založená na týmové spolupráci klade důraz na průběžnou inovaci a pomáhá vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém se podporuje zapojení zaměstnanců do pracovního procesu. Smyslem týmové práce je delegování pravomocí k samostatnému plnění úkolů a převzetí odpovědnosti za tyto úkoly. Vedoucí manažer poskytuje týmu podporu a směr, pomáhá mu při naplňování cílů. Konkrétní úkoly při plnění cílů má potom na starosti tým. Tým, jako základní jednotka organizace práce, má velký potenciál. Týmová práce umožňuje využívat nápadů a silných stránek členů týmu. Týmová práce motivuje členy týmu k převzetí odpovědnosti za svůj rozvoj. „Ve společnosti, kde se daří uplatňovat týmovou práci, pracují lidé efektivněji, pociťují menší míru stresu a více se snaží.“. Nebojí se přicházet s novými nápady, zlepšovat svoji práci a experimentovat. Členové týmu se vzájemně podporují při dosahování společného cíle a vyrovnávání se s obtížnými situacemi. V týmu se tak zlepšuje pracovní morálka a snižuje fluktuace. Zaměstnanci plní úkoly lépe a důkladněji, mají častější kontakt s klienty a celkový výsledek chodu firmy je plynulejší.

In Czech

Otázka týmové práce se v dnešní době stala fenoménem pro moderní řízení mnoha firem. Tržní prostředí vyžaduje inovace, zvýšení konkurenceschopnosti a efektivity. Filosofie řízení založená na týmové spolupráci klade důraz na průběžnou inovaci a pomáhá vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém se podporuje zapojení zaměstnanců do pracovního procesu. Smyslem týmové práce je delegování pravomocí k samostatnému plnění úkolů a převzetí odpovědnosti za tyto úkoly. Vedoucí manažer poskytuje týmu podporu a směr, pomáhá mu při naplňování cílů. Konkrétní úkoly při plnění cílů má potom na starosti tým. Tým, jako základní jednotka organizace práce, má velký potenciál. Týmová práce umožňuje využívat nápadů a silných stránek členů týmu. Týmová práce motivuje členy týmu k převzetí odpovědnosti za svůj rozvoj. „Ve společnosti, kde se daří uplatňovat týmovou práci, pracují lidé efektivněji, pociťují menší míru stresu a více se snaží.“. Nebojí se přicházet s novými nápady, zlepšovat svoji práci a experimentovat. Členové týmu se vzájemně podporují při dosahování společného cíle a vyrovnávání se s obtížnými situacemi. V týmu se tak zlepšuje pracovní morálka a snižuje fluktuace. Zaměstnanci plní úkoly lépe a důkladněji, mají častější kontakt s klienty a celkový výsledek chodu firmy je plynulejší.