EISEL, Juraj. Obtížná komunikace - konflikty. In Obtížná komunikace - konflikty. Výzva č. 043 - Podnikové vzdělávání zaměstnanců, reg.č. CZ.03.1.52/0.0/0.0/16_043/0004579. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obtížná komunikace - konflikty.
Název česky Obtížná komunikace - konflikty.
Název anglicky Difficult communication - conflicts.
Autoři EISEL, Juraj.
Vydání Obtížná komunikace - konflikty. Výzva č. 043 - Podnikové vzdělávání zaměstnanců, reg.č. CZ.03.1.52/0.0/0.0/16_043/0004579, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky Agrese, asertivita, autorita, frustrace, komunikace, konflikt, manipulace, řešení konfliktu, stres
Klíčová slova anglicky Aggression, assertiveness, authority, frustration, communication, conflict, manipulation, conflict resolution, stress
Změnil Změnil: Ing. Juraj Eisel, Ph.D., učo 33999. Změněno: 13. 10. 2021 13:15.
Anotace
Konflikty jsou neoddělitelnou a přirozenou součástí pracovního ţivota. Zapříčiňují je rozdílné představy, názory, postoje, zájmy. V pracovním prostředí je pozorujeme mezi jednotlivci nebo skupinami, také mezi nadřízenými a podřízenými. Řešení konfliktních situací je pak vystaven manaţer, který je v časté konfrontaci lidí různých názoru, povah. Řešení konfliktu si vyţaduje emocionální a vnitřní rovnováhu a schopnost pro aktivity v jednání s lidmi účelově spějící k vycházení s nimi a dobrým interpersonálním vztahům. Tato schopnost není vţdy vrozena, proto je nutné se jí učit, pracovat na sebezdokonalování. Neřešení konfliktu muţe vést ke vzniku různých psychických chorob, k projevům násilí na pracovišti nebo taky destabilizaci a změně systému. Konflikty si vyţadují hlavně dovednost správné komunikace s lidmi. Je tedy potřebné se učit správné komunikaci. Kaţdý vyřešený konflikt pak muţe být i přínosem v podobě zkušeností.
Anotace anglicky
Conflicts are an inseparable and natural part of working life. They cause is different ideas, opinions, attitudes, interests. We observe them in the work environment between individuals or groups, also between superiors and subordinates. Solution conflict situations is then exposed to the manager, who is in frequent confrontation of people of different opinion, nature. Conflict resolution requires emotional and inner balance and the ability to activities in dealing with people purposefully leading to getting along with them and good interpersonal relationships. This ability is not always innate, so it is necessary to learn it, work on self-improvement. Failure to resolve the conflict can lead to various psychological diseases, manifestations of violence in the workplace or also destabilization and change of the system. Conflicts mainly require the ability to communicate properly with people. It is therefore necessary to learn proper communication. Each resolved conflict can then be a benefit in the form of experience.
VytisknoutZobrazeno: 20. 6. 2024 16:19