2018
Obtížná komunikace - konflikty.
EISEL, JurajZákladní údaje
Originální název
Obtížná komunikace - konflikty.
Název česky
Obtížná komunikace - konflikty.
Název anglicky
Difficult communication - conflicts.
Autoři
EISEL, Juraj
Vydání
Obtížná komunikace - konflikty. Výzva č. 043 - Podnikové vzdělávání zaměstnanců, reg.č. CZ.03.1.52/0.0/0.0/16_043/0004579, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Agrese, asertivita, autorita, frustrace, komunikace, konflikt, manipulace, řešení konfliktu, stres
Klíčová slova anglicky
Aggression, assertiveness, authority, frustration, communication, conflict, manipulation, conflict resolution, stress
Změněno: 13. 10. 2021 13:15, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
V originále
Konflikty jsou neoddělitelnou a přirozenou součástí pracovního ţivota. Zapříčiňují je rozdílné představy, názory, postoje, zájmy. V pracovním prostředí je pozorujeme mezi jednotlivci nebo skupinami, také mezi nadřízenými a podřízenými. Řešení konfliktních situací je pak vystaven manaţer, který je v časté konfrontaci lidí různých názoru, povah. Řešení konfliktu si vyţaduje emocionální a vnitřní rovnováhu a schopnost pro aktivity v jednání s lidmi účelově spějící k vycházení s nimi a dobrým interpersonálním vztahům. Tato schopnost není vţdy vrozena, proto je nutné se jí učit, pracovat na sebezdokonalování. Neřešení konfliktu muţe vést ke vzniku různých psychických chorob, k projevům násilí na pracovišti nebo taky destabilizaci a změně systému. Konflikty si vyţadují hlavně dovednost správné komunikace s lidmi. Je tedy potřebné se učit správné komunikaci. Kaţdý vyřešený konflikt pak muţe být i přínosem v podobě zkušeností.
Anglicky
Conflicts are an inseparable and natural part of working life. They cause is different ideas, opinions, attitudes, interests. We observe them in the work environment between individuals or groups, also between superiors and subordinates. Solution conflict situations is then exposed to the manager, who is in frequent confrontation of people of different opinion, nature. Conflict resolution requires emotional and inner balance and the ability to activities in dealing with people purposefully leading to getting along with them and good interpersonal relationships. This ability is not always innate, so it is necessary to learn it, work on self-improvement. Failure to resolve the conflict can lead to various psychological diseases, manifestations of violence in the workplace or also destabilization and change of the system. Conflicts mainly require the ability to communicate properly with people. It is therefore necessary to learn proper communication. Each resolved conflict can then be a benefit in the form of experience.