EISEL, Juraj a kolektiv autorů KOLEKTIV AUTORŮ. Rozvoj osobnostního potenciálu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, Praha, 2018, 475 s. ISBN 978-80-7452-127-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj osobnostního potenciálu
Název česky Rozvoj osobnostního potenciálu
Název anglicky Development of personality potential
Autoři EISEL, Juraj a kolektiv autorů KOLEKTIV AUTORŮ.
Vydání Praha, 475 s. 2018.
Nakladatel Univerzita Jana Amose Komenského, Praha
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-7452-127-0
Klíčová slova česky evaluace, identifikace rozvojových potřeb, osobnostní psychometrika, vzdělávání a rozvoj, pracovní výkon, výkonnost společnosti, kompetence, kariéra
Klíčová slova anglicky evaluace, identification of development needs, personality psychometrics, education and development, work performance, company performance, competences, career
Změnil Změnil: Ing. Juraj Eisel, Ph.D., učo 33999. Změněno: 14. 10. 2021 19:12.
Anotace
U firem pořád přetrvávají potíže s identifikací tréninkových a rozvojových potřeb a tudíž i s osobnostním rozvojem zaměstnanců. Do plánů vzdělávaní a rozvoje firem se dostávají požadavky na vzdělávání, které souvisí se závěry hodnocení pracovního výkonu, avšak jsou spíše přáním zaměstnance nebo přáním vedoucího pracovníka a neodpovídají všem požadavkům na potřeby osobnostního rozvoje jednotlivců. Celkové souhrny požadavků na osobnostní rozvoj a vzdělávání jsou zpravidla pro TOP management neúnosné z finančního hlediska. V knize je uvedený a popsaný postup při stavbě systému vzdělávaní s uvedením základních praktických zásad vzdělávacího procesu avšak bez identifikace tréninkových potřeb, která předchází stavbě vzdělávacích a rozvojových programů, ale je možno jí vnímat jako podklad a součást plánu vzdělávaní a rozvoje. Plány vytvářejí součást personálních politik s provázaností na personální strategii. Důležité je poznamenat, že nelze opomenout odpovědnost, postoje, motivaci a emoce zaměstnanců, které jsou hnací sílou k pracovním výkonům a které je potřeba zohlednit i ve vzdělávacím procesu.
Anotace anglicky
The companies still have problems with the identification of training and development needs and therefore with the personal development of employees. The training and development plans of companies include training requirements that are related to the conclusions of the performance evaluation, but are rather the wishes of the employee or the wishes of the manager and do not meet all the requirements for the personal development needs of individuals. Overall summaries of requirements for personal development and education are usually unbearable for TOP management from a financial point of view. The book presents and describes the process of building an education system with the basic practical principles of the educational process, but without identifying training needs that precede the construction of educational and development programs, but can be seen as a basis and part of the education and development plan. The plans form part of personnel policies with a link to the personnel strategy. It is important to note that the responsibilities, attitudes, motivations and emotions of employees, which are the driving force towards work performance and which need to be taken into account in the educational process, cannot be neglected.
VytisknoutZobrazeno: 20. 6. 2024 14:57