2018
Rozvoj osobnostního potenciálu
EISEL, Juraj a kolektiv autorů KOLEKTIV AUTORŮZákladní údaje
Originální název
Rozvoj osobnostního potenciálu
Název česky
Rozvoj osobnostního potenciálu
Název anglicky
Development of personality potential
Autoři
EISEL, Juraj a kolektiv autorů KOLEKTIV AUTORŮ
Vydání
Praha, 475 s. 2018
Nakladatel
Univerzita Jana Amose Komenského, Praha
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-7452-127-0
Klíčová slova česky
evaluace, identifikace rozvojových potřeb, osobnostní psychometrika, vzdělávání a rozvoj, pracovní výkon, výkonnost společnosti, kompetence, kariéra
Klíčová slova anglicky
evaluace, identification of development needs, personality psychometrics, education and development, work performance, company performance, competences, career
Změněno: 14. 10. 2021 19:12, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
V originále
U firem pořád přetrvávají potíže s identifikací tréninkových a rozvojových potřeb a tudíž i s osobnostním rozvojem zaměstnanců. Do plánů vzdělávaní a rozvoje firem se dostávají požadavky na vzdělávání, které souvisí se závěry hodnocení pracovního výkonu, avšak jsou spíše přáním zaměstnance nebo přáním vedoucího pracovníka a neodpovídají všem požadavkům na potřeby osobnostního rozvoje jednotlivců. Celkové souhrny požadavků na osobnostní rozvoj a vzdělávání jsou zpravidla pro TOP management neúnosné z finančního hlediska. V knize je uvedený a popsaný postup při stavbě systému vzdělávaní s uvedením základních praktických zásad vzdělávacího procesu avšak bez identifikace tréninkových potřeb, která předchází stavbě vzdělávacích a rozvojových programů, ale je možno jí vnímat jako podklad a součást plánu vzdělávaní a rozvoje. Plány vytvářejí součást personálních politik s provázaností na personální strategii. Důležité je poznamenat, že nelze opomenout odpovědnost, postoje, motivaci a emoce zaměstnanců, které jsou hnací sílou k pracovním výkonům a které je potřeba zohlednit i ve vzdělávacím procesu.
Anglicky
The companies still have problems with the identification of training and development needs and therefore with the personal development of employees. The training and development plans of companies include training requirements that are related to the conclusions of the performance evaluation, but are rather the wishes of the employee or the wishes of the manager and do not meet all the requirements for the personal development needs of individuals. Overall summaries of requirements for personal development and education are usually unbearable for TOP management from a financial point of view. The book presents and describes the process of building an education system with the basic practical principles of the educational process, but without identifying training needs that precede the construction of educational and development programs, but can be seen as a basis and part of the education and development plan. The plans form part of personnel policies with a link to the personnel strategy. It is important to note that the responsibilities, attitudes, motivations and emotions of employees, which are the driving force towards work performance and which need to be taken into account in the educational process, cannot be neglected.