D 2021

The Identification of University Students with Online Teaching in the Second Wave of the Covid-19 Pandemic

ROUBAL, Ondřej

Základní údaje

Originální název

The Identification of University Students with Online Teaching in the Second Wave of the Covid-19 Pandemic

Název česky

Identifikace vysokoškoláků s on-line výukou v druhé vlně pandemie covid-19

Autoři

ROUBAL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Trnava, Megatrends and Media. Home Officetainment. od s. 336-345, 10 s. 2021

Nakladatel

Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50400 5.4 Sociology

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/04274644:_____/21:#0000803

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-572-0183-0

ISSN

Klíčová slova česky

COVID-19, on-line výuka, pandemie, sociologický výzkum, vysokoškoláci, vzdělávání

Klíčová slova anglicky

COVID-19; online teaching; pandemic; sociological research; university students; education

Štítky

AR 2021-2022, odmeny_2022, POZNÁMKA, RIV_2022, xD2

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2022 08:32, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG CZ

V originále

Nejen evropské vzdělávací systémy procházejí v roce 2020 vynucenou adaptací v oblasti poskytování znalostí v souvislosti se šířením pandemie onemocnění COVID-19. Vzdělávací instituce přecházejí v důsledku vládních epidemiologických opatření k distančním formám on-line výuky a to v relativně krátké době a bez možnosti větších příprav. Cílem příspěvku je empirické zhodnocení situace on-line vzdělávání v tzv. druhé vlně pandemie COVID 19 a to na příkladu soukromé Vysoké školy finanční a správní v Praze, a.s. Specifickým cílem je na základě dotazníkového šetření zjistit míru identifikace studentů s vybranými prvky on-line výuky a poznání jejich postojů k celkovému významu, přínosu a efektivitě on-line formy akademického vzdělávání. Ukazuje se, že zavedení on-line výuky v druhé vlně pandemie onemocnění COVID-19 je studentskou populací nejen akceptováno jako efektivní alternativa vzdělávání, ale umožňující navíc i flexibilnější sladění studia a zaměstnání. Současně se prosazují názory, podporující případné širší a trvalejší zavádění on-line výuky, což může být strategická informace dalšího rozvoje univerzity a posilování její pozice na edukativním trhu.

Česky

Nejen evropské vzdělávací systémy procházejí v roce 2020 vynucenou adaptací v oblasti poskytování znalostí v souvislosti se šířením pandemie onemocnění COVID-19. Vzdělávací instituce přecházejí v důsledku vládních epidemiologických opatření k distančním formám on-line výuky a to v relativně krátké době a bez možnosti větších příprav. Cílem příspěvku je empirické zhodnocení situace on-line vzdělávání v tzv. druhé vlně pandemie COVID 19 a to na příkladu soukromé Vysoké školy finanční a správní v Praze, a.s. Specifickým cílem je na základě dotazníkového šetření zjistit míru identifikace studentů s vybranými prvky on-line výuky a poznání jejich postojů k celkovému významu, přínosu a efektivitě on-line formy akademického vzdělávání. Ukazuje se, že zavedení on-line výuky v druhé vlně pandemie onemocnění COVID-19 je studentskou populací nejen akceptováno jako efektivní alternativa vzdělávání, ale umožňující navíc i flexibilnější sladění studia a zaměstnání. Současně se prosazují názory, podporující případné širší a trvalejší zavádění on-line výuky, což může být strategická informace dalšího rozvoje univerzity a posilování její pozice na edukativním trhu.
Zobrazeno: 18. 11. 2024 08:31