D 2021

The Identification of University Students with Online Teaching in the Second Wave of the Covid-19 Pandemic

ROUBAL, Ondřej

Basic information

Original name

The Identification of University Students with Online Teaching in the Second Wave of the Covid-19 Pandemic

Name in Czech

Identifikace vysokoškoláků s on-line výukou v druhé vlně pandemie covid-19

Authors

ROUBAL, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Trnava, Megatrends and Media. Home Officetainment. p. 336-345, 10 pp. 2021

Publisher

Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50400 5.4 Sociology

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/21:#0000803

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-572-0183-0

ISSN

Keywords (in Czech)

COVID-19, on-line výuka, pandemie, sociologický výzkum, vysokoškoláci, vzdělávání

Keywords in English

COVID-19; online teaching; pandemic; sociological research; university students; education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 17/3/2022 08:32, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

Nejen evropské vzdělávací systémy procházejí v roce 2020 vynucenou adaptací v oblasti poskytování znalostí v souvislosti se šířením pandemie onemocnění COVID-19. Vzdělávací instituce přecházejí v důsledku vládních epidemiologických opatření k distančním formám on-line výuky a to v relativně krátké době a bez možnosti větších příprav. Cílem příspěvku je empirické zhodnocení situace on-line vzdělávání v tzv. druhé vlně pandemie COVID 19 a to na příkladu soukromé Vysoké školy finanční a správní v Praze, a.s. Specifickým cílem je na základě dotazníkového šetření zjistit míru identifikace studentů s vybranými prvky on-line výuky a poznání jejich postojů k celkovému významu, přínosu a efektivitě on-line formy akademického vzdělávání. Ukazuje se, že zavedení on-line výuky v druhé vlně pandemie onemocnění COVID-19 je studentskou populací nejen akceptováno jako efektivní alternativa vzdělávání, ale umožňující navíc i flexibilnější sladění studia a zaměstnání. Současně se prosazují názory, podporující případné širší a trvalejší zavádění on-line výuky, což může být strategická informace dalšího rozvoje univerzity a posilování její pozice na edukativním trhu.

In Czech

Nejen evropské vzdělávací systémy procházejí v roce 2020 vynucenou adaptací v oblasti poskytování znalostí v souvislosti se šířením pandemie onemocnění COVID-19. Vzdělávací instituce přecházejí v důsledku vládních epidemiologických opatření k distančním formám on-line výuky a to v relativně krátké době a bez možnosti větších příprav. Cílem příspěvku je empirické zhodnocení situace on-line vzdělávání v tzv. druhé vlně pandemie COVID 19 a to na příkladu soukromé Vysoké školy finanční a správní v Praze, a.s. Specifickým cílem je na základě dotazníkového šetření zjistit míru identifikace studentů s vybranými prvky on-line výuky a poznání jejich postojů k celkovému významu, přínosu a efektivitě on-line formy akademického vzdělávání. Ukazuje se, že zavedení on-line výuky v druhé vlně pandemie onemocnění COVID-19 je studentskou populací nejen akceptováno jako efektivní alternativa vzdělávání, ale umožňující navíc i flexibilnější sladění studia a zaměstnání. Současně se prosazují názory, podporující případné širší a trvalejší zavádění on-line výuky, což může být strategická informace dalšího rozvoje univerzity a posilování její pozice na edukativním trhu.