D
2021
The Identification of University Students with Online Teaching in the Second Wave of the Covid-19 Pandemic
ROUBAL, Ondřej
Basic information
Original name
The Identification of University Students with Online Teaching in the Second Wave of the Covid-19 Pandemic
Name in Czech
Identifikace vysokoškoláků s on-line výukou v druhé vlně pandemie covid-19
Authors
ROUBAL, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Trnava, Megatrends and Media. Home Officetainment. p. 336-345, 10 pp. 2021
Publisher
Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50400 5.4 Sociology
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/04274644:_____/21:#0000803
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
COVID-19, on-line výuka, pandemie, sociologický výzkum, vysokoškoláci, vzdělávání
Keywords in English
COVID-19; online teaching; pandemic; sociological research; university students; education
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Nejen evropské vzdělávací systémy procházejí v roce 2020 vynucenou adaptací v oblasti poskytování znalostí v souvislosti se šířením pandemie onemocnění COVID-19. Vzdělávací instituce přecházejí v důsledku vládních epidemiologických opatření k distančním formám on-line výuky a to v relativně krátké době a bez možnosti větších příprav. Cílem příspěvku je empirické zhodnocení situace on-line vzdělávání v tzv. druhé vlně pandemie COVID 19 a to na příkladu soukromé Vysoké školy finanční a správní v Praze, a.s. Specifickým cílem je na základě dotazníkového šetření zjistit míru identifikace studentů s vybranými prvky on-line výuky a poznání jejich postojů k celkovému významu, přínosu a efektivitě on-line formy akademického vzdělávání. Ukazuje se, že zavedení on-line výuky v druhé vlně pandemie onemocnění COVID-19 je studentskou populací nejen akceptováno jako efektivní alternativa vzdělávání, ale umožňující navíc i flexibilnější sladění studia a zaměstnání. Současně se prosazují názory, podporující případné širší a trvalejší zavádění on-line výuky, což může být strategická informace dalšího rozvoje univerzity a posilování její pozice na edukativním trhu.
In Czech
Nejen evropské vzdělávací systémy procházejí v roce 2020 vynucenou adaptací v oblasti poskytování znalostí v souvislosti se šířením pandemie onemocnění COVID-19. Vzdělávací instituce přecházejí v důsledku vládních epidemiologických opatření k distančním formám on-line výuky a to v relativně krátké době a bez možnosti větších příprav. Cílem příspěvku je empirické zhodnocení situace on-line vzdělávání v tzv. druhé vlně pandemie COVID 19 a to na příkladu soukromé Vysoké školy finanční a správní v Praze, a.s. Specifickým cílem je na základě dotazníkového šetření zjistit míru identifikace studentů s vybranými prvky on-line výuky a poznání jejich postojů k celkovému významu, přínosu a efektivitě on-line formy akademického vzdělávání. Ukazuje se, že zavedení on-line výuky v druhé vlně pandemie onemocnění COVID-19 je studentskou populací nejen akceptováno jako efektivní alternativa vzdělávání, ale umožňující navíc i flexibilnější sladění studia a zaměstnání. Současně se prosazují názory, podporující případné širší a trvalejší zavádění on-line výuky, což může být strategická informace dalšího rozvoje univerzity a posilování její pozice na edukativním trhu.
Displayed: 5/11/2024 08:04