p 2021

Efektivní komunikace

EISEL, Juraj

Základní údaje

Originální název

Efektivní komunikace

Název česky

Efektivní komunikace

Název anglicky

Effective communication

Autoři

EISEL, Juraj

Vydání

Přednášky, školení a cvičení pro PNS, firemní vzdělávání - Efektivní komunikace, 2021. 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

Komunikace, emoce, vztah, informace, spor, dotazování, problém, konflikt

Klíčová slova anglicky

Communication, emotions, relationship, information, dispute, questioning, problem, conflict
Změněno: 20. 10. 2021 20:22, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Anotace

V originále

Formální a neformální komunikace je součástí každé organizace a bylo by chybou neakceptovat oba tyto procesy. Komunikace jako proces sdělování či předávání informací je zásadním tématem, díky kterému můžeme lépe chápat složitost mezilidských vztahů. Efektivní komunikace je taková komunikace, při které za vzájemného respektování partnerů dochází k účelné výměně informací mezi subjekty, které jsou schopny jejich věcně správného kódování a dekódování a dokáží si rovněž poskytovat (a akceptovat) odpovídající zpětnou vazbu. Zpětná vazba v komunikaci vyjadřuje reakci na konverzaci vysláním signálů zpět k mluvčímu. Cílem komunikace je vytvářet dobré vztahy mezi komunikujícími a to bez ohledu na konkrétní účel a obsah. Je důležité identifikovat rozdíly ve způsobu myšlení a chování s cílem dosažení efektivní komunikace. Můžeme říci, že se nám dobře komunikuje s lidmi, kteří jsou nám něčím podobní. Využití principu podobnosti vyžaduje ochotu porozumět myšlení a uvažování druhých lidí a sdílet ji. Právě ochota k flexibilní změně je v efektivní komunikaci klíčová.