EISEL, Juraj. Efektivní komunikace. In Přednášky, školení a cvičení pro PNS, firemní vzdělávání - Efektivní komunikace, 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Efektivní komunikace
Název česky Efektivní komunikace
Název anglicky Effective communication
Autoři EISEL, Juraj.
Vydání Přednášky, školení a cvičení pro PNS, firemní vzdělávání - Efektivní komunikace, 2021. 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky Komunikace, emoce, vztah, informace, spor, dotazování, problém, konflikt
Klíčová slova anglicky Communication, emotions, relationship, information, dispute, questioning, problem, conflict
Změnil Změnil: Ing. Juraj Eisel, Ph.D., učo 33999. Změněno: 20. 10. 2021 20:22.
Anotace
Formální a neformální komunikace je součástí každé organizace a bylo by chybou neakceptovat oba tyto procesy. Komunikace jako proces sdělování či předávání informací je zásadním tématem, díky kterému můžeme lépe chápat složitost mezilidských vztahů. Efektivní komunikace je taková komunikace, při které za vzájemného respektování partnerů dochází k účelné výměně informací mezi subjekty, které jsou schopny jejich věcně správného kódování a dekódování a dokáží si rovněž poskytovat (a akceptovat) odpovídající zpětnou vazbu. Zpětná vazba v komunikaci vyjadřuje reakci na konverzaci vysláním signálů zpět k mluvčímu. Cílem komunikace je vytvářet dobré vztahy mezi komunikujícími a to bez ohledu na konkrétní účel a obsah. Je důležité identifikovat rozdíly ve způsobu myšlení a chování s cílem dosažení efektivní komunikace. Můžeme říci, že se nám dobře komunikuje s lidmi, kteří jsou nám něčím podobní. Využití principu podobnosti vyžaduje ochotu porozumět myšlení a uvažování druhých lidí a sdílet ji. Právě ochota k flexibilní změně je v efektivní komunikaci klíčová.
Anotace anglicky
Formal and informal communication is part of every organization and it would be a mistake not to accept both of these processes. Communication as a process of communicating or passing on information is a crucial topic that allows us to better understand the complexity of interpersonal relationships. Effective communication is one in which, with the mutual respect of the partners, there is an effective exchange of information between entities that are capable of their factually correct coding and decoding and can also provide (and accept) appropriate feedback. Communication feedback expresses the response to a conversation by sending signals back to the speaker. The goal of communication is to create good relationships between communicators, regardless of the specific purpose and content. It is important to identify differences in thinking and behavior in order to achieve effective communication. We can say that we communicate well with people who are similar to us. Using the principle of similarity requires a willingness to understand and share other people's thinking and reasoning. The willingness to make flexible changes is key to effective communication.
VytisknoutZobrazeno: 20. 6. 2024 17:08