p 2019

Efektivní poskytování zpětné vazby

EISEL, Juraj

Základní údaje

Originální název

Efektivní poskytování zpětné vazby

Název česky

Efektivní poskytování zpětné vazby

Název anglicky

Effective provision of feedback

Autoři

EISEL, Juraj

Vydání

Efektivní poskytování zpětné vazby, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

Zpětná vazba, vedení lidí, dobré vztahy, kritika, uznání, pochvala, motivace, reakce

Klíčová slova anglicky

Feedback, people management, good relationships, criticism, recognition, praise, motivation, feedback, reaction
Změněno: 3. 11. 2021 18:43, Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Anotace

V originále

Zpětná vazba je důležitý nástroj pro vedení lidí, ale i pro udržování dobrých vztahů. Zpětná vazba neznamená automaticky kritiku, zpětnou vazbu bychom měli poskytnout i pokud si myslíme, že druhý udělal něco dobře. Cílem přednášky bylo účastníky seznámit s poskytováním zpětné vazby a naučit je, jak se vyvarovat chyb jako vágnosti sdělení, přerušení toku komunikace (nejenom během komunikačního aktu, ale také po sdílení samém) nebo předjímání reakce příjemce (protože může způsobit pocit manipulace s příjemcem). Dále bylo cílem upozornit na skutečnost, že při přijímání zpětné vazby je nutné se vyvarovat špatných komunikačních návyků jako pesimistických očekávání (defenzivní chování příjemce zpětné vazby, který očekává kritiku), protiútoku (negativní reakce na nepříjemnou zpětnou vazbu, která vede k defenzivnímu postoji obou stran), pasivitě (pasivní příjem zpětné vazby vede k přehlížení aktivního vyhledávání zpětné vazby).

Anglicky

Feedback is an important tool for leading people, but also for maintaining good relationships. Feedback does not automatically mean criticism, we should provide feedback even if we think the other has done something good. The aim of the lecture was to acquaint participants with the provision of feedback and teach them how to avoid mistakes such as message vagueness, interruption of communication flow (not only during the communication act but also after sharing itself) or anticipating the recipient's reaction (because it can cause a feeling of manipulation. Furthermore, the aim was to draw attention to the fact that when receiving feedback it is necessary to avoid bad communication habits such as pessimistic expectations (defensive behavior of the feedback recipient who expects criticism), counterattack (negative reaction to unpleasant feedback leading to defensive attitude of both parties ), passivity (passive feedback reception leads to disregard for active feedback search).