Detailed Information on Publication Record
2021
A Look Back at the Czechoslovak Family Business Day, which Included a Conference Entitled Family Business, Intergenerational Milestones and Generators of Value
PETRŮ, NaděždaBasic information
Original name
A Look Back at the Czechoslovak Family Business Day, which Included a Conference Entitled Family Business, Intergenerational Milestones and Generators of Value
Name in Czech
Ohlédnutí za Česko-slovenským dnem rodinného podnikání, jehož součástí byla i konference s názvem Rodinné podnikání – Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty
Authors
PETRŮ, Naděžda
Edition
ACTA VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, a.s. 2021, 1802-792X
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Rodinné podnikání, konference, Česká republika
Keywords in English
Family business, conference, Czech Republic
Links
TL02000434, research and development project.
Změněno: 22/2/2022 08:36, Bc. Jan Peterec
V originále
University of Finance and Administration has been researching the specifics of family business since 2014. The theory of family business should be able to distinguish family businesses from non-family businesses, it should respond to changes in the political, economic, social, technological, environmental environment, as well as to changes in the purchasing and consumption behaviour of customers, trends in the use of information and communication technologies in the theory and real practice of family businesses.
In Czech
Vysoká škola finanční a správní se zabývá výzkumem specifik rodiny podnikání od roku 2014. Teorie rodinného podnikání by měla umět rozlišit rodinu podniků od nerodinných podniků, měla by reagovat na změny v politické, ekonomické, sociální, technologické, environmentální prostředí, jakož i na změny v nákupní a spotřební chování zákazníků, trendy ve využívání informací a komunikačních technologií v teorii a reálné praxi rodinných firem.