J 2021

A Look Back at the Czechoslovak Family Business Day, which Included a Conference Entitled Family Business, Intergenerational Milestones and Generators of Value

PETRŮ, Naděžda

Basic information

Original name

A Look Back at the Czechoslovak Family Business Day, which Included a Conference Entitled Family Business, Intergenerational Milestones and Generators of Value

Name in Czech

Ohlédnutí za Česko-slovenským dnem rodinného podnikání, jehož součástí byla i konference s názvem Rodinné podnikání – Mezigenerační milníky a generátory jejich hodnoty

Authors

PETRŮ, Naděžda

Edition

ACTA VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, a.s. 2021, 1802-792X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

Rodinné podnikání, konference, Česká republika

Keywords in English

Family business, conference, Czech Republic

Links

TL02000434, research and development project.
Změněno: 22/2/2022 08:36, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

University of Finance and Administration has been researching the specifics of family business since 2014. The theory of family business should be able to distinguish family businesses from non-family businesses, it should respond to changes in the political, economic, social, technological, environmental environment, as well as to changes in the purchasing and consumption behaviour of customers, trends in the use of information and communication technologies in the theory and real practice of family businesses.

In Czech

Vysoká škola finanční a správní se zabývá výzkumem specifik rodiny podnikání od roku 2014. Teorie rodinného podnikání by měla umět rozlišit rodinu podniků od nerodinných podniků, měla by reagovat na změny v politické, ekonomické, sociální, technologické, environmentální prostředí, jakož i na změny v nákupní a spotřební chování zákazníků, trendy ve využívání informací a komunikačních technologií v teorii a reálné praxi rodinných firem.