CHLUMSKÁ, Zuzana a Vlastimil JANDUS. Behavioral aspects of asset management in relation of financial literacy. In Otakar Schlossberger. Financial Markets 2021 - innovation and sustainability. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2021, s. 41-51. ISBN 978-80-7408-233-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Behavioral aspects of asset management in relation of financial literacy
Název česky Behaviorální aspekty při správě aktiv s ohledem na finanční gramotnost
Autoři CHLUMSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) a Vlastimil JANDUS (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Financial Markets 2021 - innovation and sustainability, od s. 41-51, 11 s. 2021.
Nakladatel Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50201 Economic Theory
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/21:#0000836
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-7408-233-7
Klíčová slova česky behaviorální finance, psychologie, bankovnictví, finanční gramotnost, investiční profil
Klíčová slova anglicky behavioral finances; psychology; banking; financial literacy; investment profile
Štítky AR 2021-2022, odmeny_2022, POZNÁMKA, RIV_2022, xD2
Změnil Změnila: Pavlína Ondrová, učo 17661. Změněno: 22. 3. 2022 12:53.
Anotace
People have to make financial decisions concerning their expenses and savings on daily basis. However, they frequently decide upon their feelings and emotions instead of their respective knowledge and reason. Behavioral economy deals with the psychological impetuses of man and relevant social influences. Contemporary consumer has a number of options how to get to a decision. The objective of this paper is the analysis of a sample of 100 clients of a chosen company, their profile and chosen investment service with the aim to understand the basic elements of behavioral economy.
Anotace česky
Lidé musí denně činit finanční rozhodnutí o svých výdajích a úsporách. Často však rozhodují na základě svých pocitů a emocí místo svých znalostí a rozumu. Behaviorální ekonomie se zabývá psychologickými podněty člověka a relevantními sociálními vlivy. Současný spotřebitel má řadu možností, jak se rozhodnout. Cílem tohoto příspěvku je analýza vzorku 100 klientů vybrané společnosti, jejich profilu a zvolené investiční služby s cílem porozumět základním prvkům behaviorální ekonomiky.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:35