2021
Behavioral aspects of asset management in relation of financial literacy
CHLUMSKÁ, Zuzana a Vlastimil JANDUSZákladní údaje
Originální název
Behavioral aspects of asset management in relation of financial literacy
Název česky
Behaviorální aspekty při správě aktiv s ohledem na finanční gramotnost
Autoři
CHLUMSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) a Vlastimil JANDUS (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Financial Markets 2021 - innovation and sustainability, od s. 41-51, 11 s. 2021
Nakladatel
Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50201 Economic Theory
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/04274644:_____/21:#0000836
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-7408-233-7
Klíčová slova česky
behaviorální finance, psychologie, bankovnictví, finanční gramotnost, investiční profil
Klíčová slova anglicky
behavioral finances; psychology; banking; financial literacy; investment profile
Štítky
Změněno: 22. 3. 2022 12:53, Pavlína Ondrová
V originále
People have to make financial decisions concerning their expenses and savings on daily basis. However, they frequently decide upon their feelings and emotions instead of their respective knowledge and reason. Behavioral economy deals with the psychological impetuses of man and relevant social influences. Contemporary consumer has a number of options how to get to a decision. The objective of this paper is the analysis of a sample of 100 clients of a chosen company, their profile and chosen investment service with the aim to understand the basic elements of behavioral economy.
Česky
Lidé musí denně činit finanční rozhodnutí o svých výdajích a úsporách. Často však rozhodují na základě svých pocitů a emocí místo svých znalostí a rozumu. Behaviorální ekonomie se zabývá psychologickými podněty člověka a relevantními sociálními vlivy. Současný spotřebitel má řadu možností, jak se rozhodnout. Cílem tohoto příspěvku je analýza vzorku 100 klientů vybrané společnosti, jejich profilu a zvolené investiční služby s cílem porozumět základním prvkům behaviorální ekonomiky.