D 2021

Behavioral aspects of asset management in relation of financial literacy

CHLUMSKÁ, Zuzana a Vlastimil JANDUS

Základní údaje

Originální název

Behavioral aspects of asset management in relation of financial literacy

Název česky

Behaviorální aspekty při správě aktiv s ohledem na finanční gramotnost

Autoři

CHLUMSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) a Vlastimil JANDUS (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, Financial Markets 2021 - innovation and sustainability, od s. 41-51, 11 s. 2021

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50201 Economic Theory

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/04274644:_____/21:#0000836

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7408-233-7

Klíčová slova česky

behaviorální finance, psychologie, bankovnictví, finanční gramotnost, investiční profil

Klíčová slova anglicky

behavioral finances; psychology; banking; financial literacy; investment profile

Štítky

AR 2021-2022, odmeny_2022, POZNÁMKA, RIV_2022, xD2
Změněno: 22. 3. 2022 12:53, Pavlína Ondrová

Anotace

ORIG CZ

V originále

People have to make financial decisions concerning their expenses and savings on daily basis. However, they frequently decide upon their feelings and emotions instead of their respective knowledge and reason. Behavioral economy deals with the psychological impetuses of man and relevant social influences. Contemporary consumer has a number of options how to get to a decision. The objective of this paper is the analysis of a sample of 100 clients of a chosen company, their profile and chosen investment service with the aim to understand the basic elements of behavioral economy.

Česky

Lidé musí denně činit finanční rozhodnutí o svých výdajích a úsporách. Často však rozhodují na základě svých pocitů a emocí místo svých znalostí a rozumu. Behaviorální ekonomie se zabývá psychologickými podněty člověka a relevantními sociálními vlivy. Současný spotřebitel má řadu možností, jak se rozhodnout. Cílem tohoto příspěvku je analýza vzorku 100 klientů vybrané společnosti, jejich profilu a zvolené investiční služby s cílem porozumět základním prvkům behaviorální ekonomiky.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 16:17