KUPEC, Václav. A New Concept of the Marketing Communications Diagnostic Audit. In Ľudmila Čábyová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. MARKETING IDENTITY: NEW CHANGES, NEW CHALLENGES : Conference Proceedings from the International Scientific Conference, 9th November 2021, online. Trnava (Slovakia): Faculty of Mass Media Communication - University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava. s. 426-434, 744 s. ISBN 978-80-572-0220-2. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A New Concept of the Marketing Communications Diagnostic Audit
Název česky Nový koncept diagnostického auditu marketingové komunikace
Autoři KUPEC, Václav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Trnava (Slovakia), MARKETING IDENTITY: NEW CHANGES, NEW CHALLENGES : Conference Proceedings from the International Scientific Conference, 9th November 2021, online, od s. 426-434, 744 s. 2021.
Nakladatel Faculty of Mass Media Communication - University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Sborník z konference
Kód RIV RIV/04274644:_____/21:#0000838
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-572-0220-2
ISSN 1339-5726
Klíčová slova česky Audit; Diagnostika; Komunikace; Management; Marketing; Pandemie
Klíčová slova anglicky Audit; Communication; Diagnostic; Management; Marketing; Pandemic
Štítky AR 2021-2022, odmeny_2022, POZNÁMKA, RIV_2022, xD2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Pavlína Ondrová, učo 17661. Změněno: 22. 3. 2022 11:31.
Anotace
The current economic trend is driven by changes associated with the global pandemic situation. These changes are also new opportunities for business and its constituent parts. One exposed aspect of this pandemic business is modern marketing communication. Audit approaches can be used to bring a standard of due professional care to marketing communications. However, this gives rise to an elementary problem of application – auditing is methodologically demanding and is not commonly used in marketing communications. It is therefore necessary to investigate how auditing can be applied on an interdisciplinary basis in marketing communications. The research objective of the present paper is therefore to construct a specific audit model that verifies the risk processes of marketing communications and proposes solutions to any deficiencies identified. This model takes inspiration from medical science, which uses precisely the methodology of diagnostic points (temperature, pulse, pressure, etc.) in human medical examinations. If the diagnostic points are in order, a positive assurance of human health is issued. If the diagnosis is not in order, a more in-depth approach is taken to the situation. This model can also be effectively applied in the process of marketing communications. The basic approaches of audit diagnostics are based on identified risk points in marketing communications that provide important information about its quality. And once gain, if the diagnostic points are in order, a positive assurance is issued on the health of the marketing communications. If the diagnostics are not in order, the situation is taken to a deeper level by setting audit recommendations. This approach makes available a wide range of audit approaches for the entire topic of marketing communications. A diagnostic audit can thereby help marketing management in these current challenging times, while expanding the possibilities of effective application of marketing, which ultimately can help businesses affected by the pandemic.
Anotace česky
Současný ekonomický vývoj je umocněn změnami spojenými s celosvětovou pandemickou situací. Tyto změny jsou zároveň novými příležitosti pro business a jeho součásti. Exponovanou součástítohoto pandemického businessu je moderní marketingová komunikace. K odborné péči o marketingovou komunikaci lze použít auditní přístupy. Zde však vyvstává elementární aplikační problém – aplikace auditu je totiž metodicky náročná a v marketingové komunikaci není využívána. Je proto potřeba zjišťovat, jak lze audit interdisciplinárně aplikovat v marketingové komunikaci. Výzkumným cílem předkládané statě je proto konstrukce specifického modelu auditu, který ověřuje rizikové procesy marketingové komunikace a navrhuje řešení zjištěných nedostatků. Tento model se inspiruje v lékařské vědě, která využívá právě metodiku diagnostických bodů (teplota, tep, tlak atd.) při kontrolách lidského zdraví. Pokud jsou diagnostické body v pořádku, je vydáno pozitivní assurance o lidském zdraví. Pokud diagnostika v pořádku není, je přistoupeno k hlubšímu řešení situace. Tento model lze přitom účinně aplikovat také v procesu marketingové komunikace. Základní přístupy auditní diagnostiky vycházejí ze stanovených rizikových bodů v marketingové komunikaci, které přinášejí důležité informace o její kvalitě. A opět, pokud jsou diagnostické body v pořádku, je vydáno pozitivní assurance o marketingové komunikaci. Pokud diagnostika v pořádku není, je přistoupeno k hlubšímu řešení situace pomocí ustanovení auditních doporučení. Tento přístup zajistí širokou dostupnost auditních přístupů k celé problematice marketingové komunikace. Diagnostický audit tak pomáhá marketingovému managementu v současné náročné době a rozšiřuje také možnosti efektivní aplikace marketingu, což v závěrečném důsledku může pandemií zasaženému businessu pomoci.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 18:17