B 2022

Finanční analýza ve finančním řízení

KUBÍČKOVÁ, Dana and Irena JINDŘICHOVSKÁ

Basic information

Original name

Finanční analýza ve finančním řízení

Name in Czech

Finanční analýza ve finančním řízení

Name (in English)

Financial analysis in financial management

Authors

KUBÍČKOVÁ, Dana and Irena JINDŘICHOVSKÁ

Edition

Praha, 241 pp. EDUCOpress, 2022

Publisher

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7408-231-3

Keywords (in Czech)

finanční analýza, finanční management

Keywords in English

financial analysis, financial management
Změněno: 3/6/2022 12:15, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

Kniha seznamuje s metodami, postupy a ukazateli, které finanční analýza používá pro měření a hodnocení finanční situace a výkonnosti firmy. Kromě základních metod a ukazatelů věnuje pozornost také údajům, které poskytuje účetnictví, ve směru možného omezení či zkreslení jejich vypovídací schopnosti, vycházející ať už z účetní metody samotné nebo z možností možného či záměrného zkreslení. Zahrnuje zároveň i charakteristiku vybraných nových ukazatelů a metod, které se rozvíjejí v posledních letech jako reakce na posun v pojetí výkonnosti firmy.

In English

the book introduces the methods, procedures and indicators used by financial analysis for measuring and evaluating the financial situation and performance of the company. In addition to basic methods and indicators, it also pays attention to the data provided by accounting, in the direction of possible restrictions or distortion of their explanatory power, based either on the accounting method itself or on the possibilities of possible or intentional distortion. It also includes a description of selected new ones 7 indicators and methods that have been developed in recent years in response to a shift in the concept of performance companies.