Information System VŠFS

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2022

    1. LEŠKA, Rudolf, Michal TOMČÍK, Pavel ZAHRÁDKA, Libor KYNCL, Ivan DAVID, Karel MAREK, Zdeněk RYCHTERA, Barbora FIALOVÁ, Adéla RATAJSKÁ, Petra KUPCOVÁ and Tomáš POŠTŮLKA. Poskytování sociálních, kulturních a vzdělávacích služeb kolektivními správci (Provision of social, cultural and educational services by collective management organizations). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2022, 179 pp.
      Name in Czech: Poskytování sociálních, kulturních a vzdělávacích služeb kolektivními správci
      Name (in English): Provision of social, cultural and educational services by collective management organizations
      RIV/04274644:_____/22:#0000954 Research report. Czech. Czech Republic.
      Leška, Rudolf (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) -- Tomčík, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zahrádka, Pavel (203 Czech Republic) -- Kyncl, Libor (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- David, Ivan (203 Czech Republic) -- Marek, Karel (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Rychtera, Zdeněk (203 Czech Republic) -- Fialová, Barbora (203 Czech Republic) -- Ratajská, Adéla (203 Czech Republic) -- Kupcová, Petra (203 Czech Republic) -- Poštůlka, Tomáš (203 Czech Republic)
      Keywords in English: copyright; collective management

      Changed by: JUDr. Mgr. Rudolf Leška, Ph.D., LL.M., učo 30540. Changed: 14/4/2023 09:58.
    2. ZAHRÁDKA, Pavel, Rudolf LEŠKA, Marie ČTVERÁČKOVÁ, Ivan DAVID, Michal TOMČÍK, Václav HODONICKÝ and Rostislav SLIWKA. Samplování a remixování v elektronické hudbě: E(ste)tické a právní problémy hudební tvorby (Sampling and Remixing in Electronic Music: E(ste)tical and Legal Issues of Music Creation). 1st ed. Praha: Svaz autorů a interpretů, 2022, 55 pp.
      URL
      Name in Czech: Samplování a remixování v elektronické hudbě: E(ste)tické a právní problémy hudební tvorby
      Name (in English): Sampling and Remixing in Electronic Music: E(ste)tical and Legal Issues of Music Creation
      RIV/04274644:_____/22:#0000903 Research report. Czech. Czech Republic.
      Zahrádka, Pavel (203 Czech Republic, guarantor) -- Leška, Rudolf (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Čtveráčková, Marie (203 Czech Republic) -- David, Ivan (203 Czech Republic) -- Tomčík, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hodonický, Václav (203 Czech Republic)
      Keywords in English: cultural policy; sampling; remix

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 3/2/2023 12:33.
    3. ZAHRÁDKA, Pavel, Rudolf LEŠKA, Marie ČTVERÁČKOVÁ, Ivan DAVID, Michal TOMČÍK, Václav HODONICKÝ and Rostislav SLIWKA. Samplování a remixování v elektronické hudbě: E(ste)tické a právní problémy hudební tvorby (Sampling and Remixing in Electronic Music: E(ste)tical and Legal Issues of Music Creation). 1. vyd. Svaz autorů a interpretů, 2022, 55 pp.
      URL
      Name in Czech: Samplování a remixování v elektronické hudbě: E(ste)tické a právní problémy hudební tvorby
      Name (in English): Sampling and Remixing in Electronic Music: E(ste)tical and Legal Issues of Music Creation
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: cultural policy; sampling; remix

      Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 10/2/2023 13:39.
    4. LEŠKA, Rudolf, Michal TOMČÍK and Pavel ZAHRÁDKA. Sozial-, Kultur- und Bildungsdienstleistungen der tschechischen Verwertungsgesellschaften aus der Perspektive ihrer Benefizient_innen (Social, cultural and educational services of Czech collecting societies from the perspective of their beneficiaries). In Malte ZILL, Stephan KLINGNER, Georg FISCHER. Monopole im Medienindustriellen Komplex? Verwertungsgesellschaften gestern, heute, morgen. Marburg: Büchner-Verlag, 2022, p. 231-261. ISBN 978-3-96317-292-2.
      URL
      Name in Czech: Sociální, kulturní a vzdělávací služby českých KSP z pohledu jejich příjemců
      Name (in English): Social, cultural and educational services of Czech collecting societies from the perspective of their beneficiaries
      RIV/04274644:_____/22:#0000953 Chapter(s) of a specialized book. German. Germany.
      Leška, Rudolf (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) -- Tomčík, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zahrádka, Pavel (203 Czech Republic)
      Keywords in English: Czech Republic; cultural support; further education services; social compensation fund
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 7/2/2023 08:24.

    2019

    1. TOMČÍK, Michal. Sociální a kvalifikační profil marketingových profesionálů (Social and qualification profile of marketing professionals). Online. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2019, 116 pp. SCIENCEpress. ISBN 978-80-7408-203-0.
      Name in Czech: Sociální a kvalifikační profil marketingových profesionálů
      Name (in English): Social and qualification profile of marketing professionals
      RIV/04274644:_____/19:#0000559 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Tomčík, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: marketing professionals; skills
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 9/4/2020 10:22.
    2. KUNZ, Vilém and Michal TOMČÍK. The Social Responsibility of Professional Football Clubs in the Czech Republic. Online. In DVOULETÝ, O., LUKEŠ, M., MÍSAŘ, J. Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability (IMES 2019). 1st ed. Praha: Oeconomica, 2019, p. 445 - 459. ISBN 978-80-245-2316-3. Available from: https://dx.doi.org/10.18267/pr.2019.dvo.2316.0.
      Celý sborník
      Name in Czech: Společenská odpovědnost profesionálních fotbalových klubů v České republice
      Name (in English): The Social Responsibility of Professional Football Clubs in the Czech Republic
      RIV/04274644:_____/19:#0000493 Proceedings paper. English. Czech Republic.
      Kunz, Vilém (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Tomčík, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Social Responsibility in Sport; Football; Premier League; Fortuna League
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 9/4/2020 12:07.

    2018

    1. ROSENLACHER, Pavel, Michal TOMČÍK and Matěj BRŮNA. EEG study of the effect of virtual reality (EEG STUDY OF THE EFFECT OF VIRTUAL REALITY). AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Hradec Králové: Magnanimitas, 2018, vol. 8, No 2, p. 216-218. ISSN 1804-7890. Available from: https://dx.doi.org/10.33543/0802216218.
      Name (in English): EEG STUDY OF THE EFFECT OF VIRTUAL REALITY
      RIV/04274644:_____/18:#0000404 Article in a journal. English. Czech Republic.
      Rosenlacher, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Tomčík, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Brůna, Matěj (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: neuromarketing; electroencephalography; virtual reality; spot advertising; marketing communication; efficiency
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 16/5/2019 12:04.
    2. TOMČÍK, Michal and Pavel ROSENLACHER. Number of advertisements per day and their relevance to consumers. Acta Oeconomica Universitatis Selye. Komárno: J. Selye University, 2018, vol. 7, No 2, p. 162-174. ISSN 1338-6581.
      URL
      Name (in English): Number of advertisements per day and their relevance to consumers
      RIV/04274644:_____/18:#0000401 Article in a journal. English. Czech Republic.
      Tomčík, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Rosenlacher, Pavel (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Media types; advertising message; relevance of advertising; consumer
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 16/5/2019 12:07.

    2016

    1. ROSENLACHER, Pavel, Jaromír TICHÝ and Michal TOMČÍK. EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning. Acta Oeconomica Universitatis Selye. Komárno: the Faculty of Economics of J. Selye University, 2016, roč. 5, No 2, p. 182-193, 209 pp. ISSN 1338-6581.
      Name in Czech: EEG studie vlivu hluku na proces vědomého učení
      Name (in English): EEG studies of the effect of noise on the process of conscious learning
      RIV/04274644:_____/16:#0000192 Article in a journal. Psychology. English. Slovakia.
      Rosenlacher, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Tichý, Jaromír (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Tomčík, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Eye Tracking; neuromarketing; conscious learning; brain EEG; noise
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 13/6/2017 12:54.

    2015

    1. KUNZ, Vilém and Michal TOMČÍK. Postoje českých marketérů k udržitelnosti a etice v marketingové komunikaci. Acta Universitatis Matthiae Belii. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2015, XVII, No 2, p. 35-44. ISSN 1338-4430.
      Informatics. Czech. Slovakia.
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Romana Klinecká, DiS., učo 30824. Changed: 20/9/2016 09:07.
    2. DRÁBEK, Tomáš, Michal TOMČÍK and Pavel ROSENLACHER. Působení hudby v marketingové komunikaci z pohledu neuromarketingu. (Effects of music in marketing communication from the perspective of neuromarketing.). In Radim Bačuvčík. Teorie a praxe v marketingové komunikaci. 1st ed. Zlín: VeRBuM, 2015, p. 138-149. ISBN 978-80-87500-68-2.
      Name (in English): Effects of music in marketing communication from the perspective of neuromarketing.
      RIV/04274644:_____/15:#0000054 Chapter(s) of a specialized book. Economics. Czech. Czech Republic.
      Drábek, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Tomčík, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Rosenlacher, Pavel (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Audiovisual ad; efficiency; emotion; music; neuromarketing
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 24/3/2017 12:10.

    2014

    1. KUNZ, Vilém and Michal TOMČÍK. Děti v reklamě - reklama v dětech. In Bačuvčík, R. a kol. Mládí a zralost v Marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, 2014, p. 19-24. ISBN 978-80-87500-50-7.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 22/2/2017 09:34.

    2012

    1. TOMČÍK, Michal. Distanční vzdělávání z perspektivy jeho účastníků. In Megatrendy a média. 2012.
      Pedagogy and education. Czech. Slovakia.
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)

      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 11/2/2013 12:23.
    2. TOMČÍK, Michal. E-learning pohledem jeho aktérů. In Megatrendy a médiá. Marketing vzdelávania a on-line vzdelávania. Trnava: Fakulta masmediální komunikátie UCM, 2012, p. 114-127, 13 pp. ISBN 978-80-8105-392-4.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Slovakia.
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 2/10/2013 10:28.
    3. TOMČÍK, Michal. Marketingový profesionál před zrcadlem. In Nové trendy v marketingu – Zodpovědnost v podnikání. FMK UCM Trnava. 2012.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Slovakia.
      Type of participation: active participation (giving a lecture, organization, etc.)
      International impact: yes

      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 2/10/2013 10:36.
    4. HANZALOVÁ, Barbora, Václav KOHOUT, Jaroslava Barbara SPORKOVÁ and Michal TOMČÍK. O projektu. In Sporková, B. Multiplikační efekty postgraduálního celoživotního vzdělávání vědeckých pracovníků v regionálních podmínkách. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2012, p. 6-29, 23 pp. ISBN 978-80-7408-061-6.
      Czech. Czech Republic.
      Type of proceedings: post-proceedings

      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 11/2/2013 12:20.
    5. TOMČÍK, Michal. Proč chceme slyšet od marketérů lži. In (KO)MEDIA. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s, 2012, 8 pp. ISBN 978-80-7408-067-8.
      Literature, mass media, audio-visual activities. Czech. Czech Republic.
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Eva Lebedová, učo 11465. Changed: 2/10/2013 10:33.

    2011

    1. TOMČÍK, Michal. Marketing and Public Space. In Marketing Communications / Modern Educational Methods in Teaching Marketing Communications in Tertiary Education. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2011, 13 pp. ISBN 978-80-7408-055-5.
      English. Czech Republic.
      International impact: yes

      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 27/7/2012 14:46.
    2. TOMČÍK, Michal. Marketingový prostor a jeho vnímání. In Moderní vzdělávací postupy ve výuce marketingové komunikace v rámci terciárního vzdělávání. 2011.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 17/1/2012 09:41.
    3. TOMČÍK, Michal and Milan TUČEK. Sociální profil studentů I. ročníku bakalářského studia VŠFS v akademickém roce 2010/2011. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2011.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 17/1/2012 09:39.
    4. TOMČÍK, Michal and M. VAVROCH. Výzkum v Duchcově. Studie sociálně vyloučených lokalit na území města Duchcova. Most: Oblastní Charita Most, 2011.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 17/1/2012 09:43.

    2010

    1. TOMČÍK, Michal. Sociologické poznání a výzkum. E-learningová podpora pro předmět Sociologie B2. Vysoká škola finanční a správní, 2010.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Mgr. Daniela Stýblová, učo 21908. Changed: 9/3/2011 14:39.

    2009

    1. TOMČÍK, Michal and M. VAVROCH. Pocit bezpečí v Chánově. 2009.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 27/2/2012 08:38.
    2. TOMČÍK, Michal and Ján MIŠOVIČ. Sociální profil posluchače prvního ročníku bakalářského studia VŠFS (AR 2008/2009). Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2009.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 27/2/2012 08:23.
    3. TOMČÍK, Michal. Sociologické poznání a výzkum. E-learningová podpora pro předmět Sociologie. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2009.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 27/2/2012 09:05.

    2008

    1. TOMČÍK, Michal and Miloslav KAFKA. Nově přijatí studenti (AR 2007/2008). Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2008.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 24/2/2012 15:06.
    2. TOMČÍK, Michal, Jan RYTINA and Emil HANOUSEK. Posluchači prvního ročníku bakalářského studia VŠFS (AR 2007/2008). Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2008.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 24/2/2012 15:01.
    3. ROUBAL, Ondřej, Zdeněk CECAVA, Miloslav KAFKA and Michal TOMČÍK. Posluchači třetího ročníku bakalářského studia VŠFS (AR 2007/2008). Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 24/2/2012 14:48.
    4. TOMČÍK, Michal, Jan RYTINA and Zdeněk CECAVA. Sociální profil posluchače druhého ročníku magisterského studia (AR 2007/2008). Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2008.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 24/2/2012 15:05.
    5. TOMČÍK, Michal, M. VAVROCH and P. NEVYHOŠTĚNÝ. Socioekonomická analýza sociálně vyloučených lokalit na území města Most pro potřeby IPRM Most. Most: Magistrát města Most, 2008.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 24/2/2012 15:13.
    6. TOMČÍK, Michal. Technologické profily. Závěrečná zpráva z terénního dotazníkového šetření projektu VÝ-KO-P. Asistenční centrum Most, 2008.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 24/2/2012 15:10.
    7. KAFKA, Miloslav and Michal TOMČÍK. Závěrečná zpráva – Nově přijatí studenti VŠFS AR 2008/2009. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008.
      Czech. Czech Republic.
      Changed by: Šárka Kolouchová, DiS., učo 14654. Changed: 18/12/2009 10:34.

    2006

    1. RYTINA, Jan and Michal TOMČÍK. Člověk v pohraničí: Sborník výsledků výzkumu přeshraničních vlivů působích na obyvatele pohraničí ČR v r. 2006, část B: Výsledky dotazníkového šetření květen 2006 - předvýzkum. Ústí nad Labem: UJEP, 2006.
      Sociology, demography. Czech. Czech Republic.
      Changed by: Helena Sýkorová, učo 16369. Changed: 26/1/2010 14:51.
Displayed: 25/4/2024 01:22