Your selection contains 87 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. ROUBAL, Ondřej. Consumer Culture and the Paradox of Choice in an Ambivalent Era of Emancipation of Individual Freedoms. In Fatih Sahin, Cevat Soylemez. Navigating the Shifting Landscape of Consumer Behavior. 1. edition. Hershey, Pennsylvania, USA: IGI Global Publishing, 2024, p. 51-85. ISBN 979-8-3693-1594-1. Available from: https://dx.doi.org/10.4018/979-8-3693-1594-1.
    2. ROUBAL, Ondřej. The Religious Essence of Shopping and the Promotion of Thriftiness as a Principle of Frugal Hedonism. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Technical University of Iasi, 2024, vol. 20, No 5, p. 107-121. ISSN 1841-0464.
    3. VALENČÍK, Radim. Změny penzijního systému v ČR, selhání vědy, východiska (Changes in the pension system in the Czech Republic, failures of science, starting points). In Vladimír Barák, Vojtěch Krebs. Sociální politika 2023. Prostor pro úsporná opatření : Sborník vědeckých textů z mezinárodní konference Sociální politika 2023. 1st ed. Praha: Národohospodářská fakulta VŠE v Praze a Nakladatelství Oeconomica, 2024, p. 76-85. ISBN 978-80-245-2509-9.
    4. VALENČÍK, Radim and Naděžda PETRŮ. 26. Mezinárodní vědecká konference Lidský kapitál a investice do vzdělání Umělá inteligence a strategické změny v oblasti vzdělán (26. International scientific conference Human capital and investment in education Artificial intelligence and strategic changes in education). In Lidský kapitál a investice do vzdělání: Umělá inteligence a strategické změny v oblasti vzdělání: sborník z 26. mezinárodní vědecké konference = Human capital and investment in education: Artificial intelligence and strategic changes in education. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2024, p. 1-224. ISBN 978-80-7408-273-3. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/LK-2023.

    2023

    1. MACH, Petr, Jan POKORNÝ and Radim VALENČÍK. ANALYSIS TOOLS OF POSITIONAL INVESTMENTS AND THE ULTIMATUM GAME. Economy & Business. Burgas (Bulgaria): Science Events Ltd, 2023, vol. 17, No 1, p. 166-180. ISSN 1314-7242.
    2. ROUBAL, Ondřej. Consumer Culture and Abundance of Choices: Having More, Feeling Blue. In Umut Ayman. A New Era of Consumer Behavior - In and Beyond the Pandemic. UK, London: IntechOpen, 2023, p. 3-21. IntechOpen Series. Business, Management and Economics. Volume 2. ISBN 978-1-80356-182-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5772/intechopen.105607.
    3. ROUBAL, Ondřej. Covid-19 as a Black Swan. University Education Adaptation to Online Learning in The Second Wave of the Coronavirus Pandemic from the Perspective of Students and Academics. Media Literacy and Academic Research. Trnava: FMK UCM, 2023, vol. 6, No 1, p. 92-115. ISSN 2585-9188. Available from: https://dx.doi.org/10.34135/mlar-23-01-06.
    4. VALENČÍK, Radim. Dnes jsme opět na rozcestí ... (Today we are again at a crossroads...). In Nové čtení Radovana Richty s předmluvou Radima Valenčíka. 1st ed. Praha: Pavel Sirůček, 2023, p. 6-9. 1. ISBN 978-80-87990-30-8.
    5. ROUBAL, Ondřej. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2023. Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (10. ročník) (Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2023. Presentation of the results of social science research with economic and financial effects (10th annual conference)). První. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, p. 1-194. ISBN 978-80-7408-270-2.
    6. ROUBAL, Ondřej and Petr BUDINSKÝ. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2023: Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (10. ročník) = Doctoral Student Conference at the University of Finance and Administration 2023: Results presentation of social science research with economic and financial effects (10th annual conference) (Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2023: Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (10. ročník) = Doctoral Student Conference at the University of Finance and Administration 2023: Results pres). 2023.
    7. VALENČÍK, Radim and Petr MACH. Lidský kapitál a poziční investování (Human capital and positional investment). Online. In Jitka Langhamrová, Jana Vrabcová. RELIK 2023 - Reproduction of Human Capital - mutual links and connections. Conference proceedings. Prague: Prague University of Economics and Business, 2023, p. 405-415. ISBN 978-80-245-2499-3.
    8. VALENČÍK, Radim, Ondřej ČERNÍK, Lenka FARKAČOVÁ, Jan MERTL, Jiří MIHOLA, Jan POKORNÝ, Jaroslav ŠULC and Vladimír ČECHÁK. Metodologická role vize při orientování, integrování a využití výzkumu zaměřeného na problematiku společenského vývoje (The methodological role of vision in orientation, integration and utilization research focused on the issue of social development). Online. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, 126 pp. SCIENCEpress. ISBN 978-80-7408-263-4. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/03.2023/1.
    9. HES, Aleš, Ladislava KNIHOVÁ, Lubomír CIVÍN, Petra JÍLKOVÁ, Petra KRÁLOVÁ, Vilém KUNZ, Olga KUTNOHORSKÁ, Dušan PAVLŮ, Pavel ROSENLACHER, Daniela ŠÁLKOVÁ, Martina ŠVECOVÁ and Radim VALENČÍK. Moderní marketingové trendy (Modern Marketing Trends). 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2023, 172 pp. ISBN 978-80-7408-253-5.
    10. ROUBAL, Ondřej. Older People and the Construction of Virtual Identities in the Digital Culture. OBM Geriatrics. USA, Ohio: LIDSEN Publishing, 2023, vol. 7, No 2, p. 235-256. ISSN 2638-1311. Available from: https://dx.doi.org/10.21926/obm.geriatr.2302235.
    11. VALENČÍK, Radim. Polarity a trendy spotřeby (Polarities and consumption trends). Marketing & komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2023, XXVIII, No 3, p. 6-7. ISSN 1211-5622.
    12. VALENČÍK, Radim. Positional investing and reforms in the socio-economic sphere on the example of the pension system in the Czech Republic. Rusko, Jekatěrinburg: Cifra LLC, 2023. Available from: https://dx.doi.org/10.23670/ECNMS.2023.3.3.
    13. VALENČÍK, Radim and Jan MERTL. Umělá inteligence = fyzický, nebo lidský kapitál? (Artificial intelligence = physical or human capital?). Online. In Jitka Langhamrová, Jana Vrabcová. RELIK 2023 - Reproduction of Human Capital - mutual links and connections. Conference proceedings. Prague: Prague University of Economics and Business, 2023, p. 416-426. ISBN 978-80-245-2499-3.

    2022

    1. VALENČÍK, Radim, Benedikt FRANK and Bastian SCHULZ. CONFLICT ANALYSIS TOOLS IN SITUATIONS RELATED TO NASH'S BARGAINING PROBLEM. Economy & Business. Burgas, Bulgaria: Science Events Ltd, 2022, vol. 16, No 1, p. 293-305. ISSN 1314-7242.
    2. VALENČÍK, Radim. How to seize the opportunity when the path to socioeconomic reforms opens up? Prague: OKTAN PRINT, 2022, 14 pp. ISBN 978-80-88415-91-6.
    3. VALENČÍK, Radim. KOMPLEXNOST VÝUKY JAKO PŘEDPOKLAD AKTIVNÍHO ZAČLENĚNÍ ABSOLVENTŮ DO PROFESNÍHO A SPOLEČENSKÉHO DĚNÍ (COMPREHENSIVENESS OF TEACHING AS A PREREQUISITE FOR ACTIVE INTEGRATION OF GRADUATES INTO PROFESSIONAL AND SOCIAL LIFE). In PhDr. Daniela Hrehová, PhD., MBA. Edukácia vo vysokoškolskom prostredí - zborník vedeckých recenzovaných prác s medzinárodnou účasťou. 1st ed. Košice: OSV ÚJSŠ Technická univerzita v Košiciach, 2022, p. 154-161. ISBN 978-80-553-4372-3.
    4. ROUBAL, Ondřej. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2022 Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (9. ročník) (Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2022 Presentation of the results of social science research with economic and financial effects (9th annual conference)). 2022.
    5. ROUBAL, Ondřej. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2022: prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (9. ročník) = Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2022: presentation of the results of social science research with economic and financial effects (9th annual conference) (Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2022: prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (9. ročník) = Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2022: presentation). Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2022, p. 1-188. ISBN 978-80-7408-189-7.
    6. VALENČÍK, Radim. Lidský kapitál a investice do vzdělání (Human Capital and Investment in Education). 2022.
    7. MERTL, Jan and Radim VALENČÍK. On the Issue of Stabilising the Pay-As-You-Go Pension System. Online. In Nálepová, V., Blaštíková, M. Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY: Post-Pandemic Challenges and Opportunities of the Czech and European Policy. Ostrava: Vysoká škola PRIGO, 2022, p. 223-231. ISBN 978-80-87291-32-0.
    8. VALENČÍK, Radim. Sociální práce jako produktivní služba (Social work as productive service). In Zuzana Budayová, Martin Taraj. SOCIÁLNA PRÁCA V SÚČASNEJ SPOLOČNOSTI II. : zborník príspevkov z on-line medzinárodnej vedeckej konferencie konanej v Spišskom Podhradí, 29. novembra 2022. 1st ed. Ružomberok: VERBUM, 2022, p. 160-168. ISBN 978-80-561-1000-3.
    9. ROUBAL, Ondřej. The Conversion of University Education in the Time of the Covid-19 Pandemic and the Ambivalent Nature of Online Learning. Online. In Monika Prostináková Hossová, Martin Graca, Martin Solík. Marketing Identity: Metaverse is the New Universe. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia, 2022, p. 313-323. ISBN 978-80-572-0297-4.
    10. ROUBAL, Ondřej. THE ETHICAL CONSUMER AND THE RELIGIOUS NATURE OF ENVIRONMENTAL THINKING. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Acad Organisation Environmental Engineering & Sustainable Development, 2022, vol. 18, No 1, p. 113-124. ISSN 1841-0464.
    11. VALENČÍK, Radim, Petr WAWROSZ, Ondřej ČERNÍK, Lenka FARKAČOVÁ, Jan MERTL, Pavel SEDLÁČEK, Richard JAROŠÍK, Jakub KADLEC, Matej KOSTREC, Lukáš KOZÁČEK, Bohumír ŠTĚDROŇ, Martin VYROUBAL and Jiří ZMATLÍK. Tvůrčí mezigenerační týmy: základ inovačního potenciálu i realizátor změn (Creative intergenerational teams: the basis of innovation potential and the implementer of changes). Online. První vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní,, 2022, 139 pp. SCIENCEpress. ISBN 978-80-7408-240-5. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/03.2022/1.
    12. VALENČÍK, Radim and Bohumír ŠTĚDROŇ. UMĚLÁ INTELIGENCE A LIDSKÉ SCHOPNOSTI (KTERÉ LZE A KTERÉ NELZE NAHRADIT) (ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND HUMAN CAPABILITIES (WHICH CAN AND CANNOT BE REPLACE)). In Daniela Hrehová. Rozmanitosť zručností postmodernej spoločnosti Scientific peer - reviewed proceedings Diversity of skills postmodern society. 1st ed. Košice: OSV ÚJSŠ Technická univerzita v Košiciach, 2022, p. 189-199. ISBN 978-80-553-4116-3.

    2021

    1. VALENČÍK, Radim and Lenka FARKAČOVÁ. Absolventské sítě univerzit a tvůrčí mezigenerační týmy (University graduate networks and cross-generational creative teams). Online. In Daniela Hrehová, Andrea Seňová. Edukácia orientovaná na študenta VŠ (adaptácia študentov na vysokoškolské štúdium a národný trh práce). Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2021, p. 298-309. ISBN 978-80-553-3959-7.
    2. ČERNÍK, Ondřej and Radim VALENČÍK. BASIC QUESTION OF FINANCIAL MARKETS THEORY. In Otakar Schlossberger. Financial Markets 2021 – Innovations and Sustainability. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2021, p. 16-30. ISBN 978-80-7408-233-7.
    3. SEDLÁČEK, Pavel and Radim VALENČÍK. From Startups to Creative Intergenerational Teams. In Veronika Nálepová, Martina Pavlorková. Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY. Ostrava: Vysoká škola PRIGO, 2021, p. 440-450. ISBN 978-80-87291-29-0.
    4. ROUBAL, Ondřej. Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2021. Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními efekty (8. ročník) (Doctoral Students Conference at the University of Finance and Administration 2021. Presentation of the results of social science research with economic and financial effects (8th annual conference)). 2021.
    5. ROUBAL, Ondřej. Prezentace výsledků společenskovědního výzkumu s ekonomickými a finančními aspekty (8. ročník). In Konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní 2021. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2021, 125 pp. ISBN 978-80-7408-237-5.
    6. FARKAČOVÁ, Lenka, Pavel SEDLÁČEK and Radim VALENČÍK. Příprava k působení absolventů v tvůrčích týmech při zpracování závěrečných prací (Preparation for the activity of graduates in creative teams in the processing of final theses). In Daniela Hrehová. Vedecký recenzovaný zborník Štúdium, život a práca v zahraničí. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2021, p. 115-127. ISBN 978-80-553-3846-0.
    7. VALENČÍK, Radim, Karel MAREK, Martin JANKŮ and Ondřej ČERNÍK. Rules of the Czech Civil Code on Licence Agreements in the Framework of Cooperative Game Theory. In 6th World Congress of the Game Theory Society. 2021.
    8. ROUBAL, Ondřej. The Identification of University Students with Online Teaching in the Second Wave of the Covid-19 Pandemic. Online. In Monika Prostináková Hossová, Jana Radošinská, Martin Solík. Megatrends and Media. Home Officetainment. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2021, p. 336-345. ISBN 978-80-572-0183-0.
    9. VALENČÍK, Radim and Ondřej ČERNÍK. The inequality in society and a multipoint extension of nash bargaining problem. Economy & Business. Burgas, Bulgaria: International Scientific Publications, 2021, vol. 2021, No 15, p. 221-232. ISSN 1314-7242.
    10. MERTL, Jan and Radim VALENČÍK. The path forward for sustainability of the pension system in a historical context. Upravlenie. Moscow: The State University of Management, 2021, vol. 9, No 1, p. 40-48. ISSN 2309-3633. Available from: https://dx.doi.org/10.26425/2309-3633-2021-9-1-40-48.
    11. VALENČÍK, Radim. Theories and mechanisms of productive employment in the context of Czech pension reform. Online. In Filip Chybalski, Edyta Marcinkiewicz. Pensions today. Economic, managerial, and social issues. Lodz: Lodz University of Technology Press, 2021, p. 156-169. ISBN 978-83-66287-93-8. Available from: https://dx.doi.org/10.34658/9788366287938.14.
    12. VALENČÍK, Radim and Petr WAWROSZ. Tragédie společného a tvůrčí mezigenerační týmy (Tragedy of commons and creative intergeneration teams). In Daniela Hrehová, Andrea Seňová. Edukácia orientovaná na študenta VŠ. 1st ed. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2021, p. 310-324. ISBN 978-80-553-3934-4.

    2020

    1. VALENČÍK, Radim, Michal BLAHOUT, Ondřej ČERNÍK, Jan ČERVENKA, Michael KROH, Jan MERTL, Vladislav PAVLÁT, Ondřej ROUBAL, Pavel SUCHÝ, Petr WAWROSZ and František ZICH. Bohatství a chudoba jako problém (Wealth and poverty as a problem). Online. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2020, 138 pp. SCIENCEpress. ISBN 978-80-7408-201-6. Available from: https://dx.doi.org/10.37355/03.2020/3.
    2. ROUBAL, Ondřej. Consumer Culture of Abundance – Ambivalence of Life in an Affluent Society. Online. In Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. MARKETING IDENTITY: COVID-2.0 Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2020: COVID-2.0". Trnava (Slovakia): Faculty of Mass Media Communication - University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2020, p. 558-566. ISBN 978-80-572-0107-6.
    3. ROUBAL, Ondřej and Jitka CIRKLOVÁ. Crisis of Masculinity, Erotic Capital, and Male Grooming in the Sociology of Marketing Communications. Communication Today. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2020, vol. 11, No 2, p. 18-34. ISSN 1338-130X.
    4. VALENČÍK, Radim and Pavel SEDLÁČEK. Čtvrtá průmyslová revoluce, nebo změna srovnatelná s průmyslovou revolucí? (The Fourth Industrial Revolution, or a change comparable to the Industrial Revolution?). Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, 2020, vol. 6, No 4, p. 22-27. ISSN 1802-5854.
    5. ČERNÍK, Ondřej, Radim VALENČÍK and Petr WAWROSZ. ECONOMICS OF PRODUCTIVE CONSUMPTION AND MULTIPOINT EXPANSION OF NASH BARGAINING PROBLEM. Journal of International Scientific Publications: Economy & Business. Burgas: International Scientific Publications, 2020, vol. 14, No 1, p. 10-25. ISSN 1314-7242.
    6. ROUBAL, Ondřej. From Protestant Ethic to Hedonistic Experiental Ethics. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Acad Organisation Environmental Engineering & Sustainable Development, 2020, vol. 16, No 3, p. 47-56. ISSN 1841-0464.
    7. VALENČÍK, Radim and Jaroslav ŠULC. Jakou reformu penzí pro ČR a proč? (What pension reform for the Czech Republic and why?). Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, 2020, vol. 2020, No 2, p. 22-30. ISSN 1802-5854.
    8. VALENČÍK, Radim. LIDSKÝ KAPITÁL A INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ: Bohatství a chudoba jako problém a jeho řešení (Ekonomie produktivní spotřeby jako přesahu hlavního proudu ekonomické teorie a klíč k perspektivnímu řešení problémů bohatství a chudoby) (Human Capital and Investment in Education 2019: The Issue of Wealth and Poverty and Its Solution). In Sborník z 22. ročníku mezinárodní vědecké konference. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2020, 106 pp. ISBN 978-80-7408-235-1.
    9. MAIELLO, Giuseppe and Ondřej ROUBAL. Média a kultura. Od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace (Media and culture. From primary oral culture to the construction of cyber-spatial identities in the era of digital communication). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2020, 126 pp. EUpress. ISBN 978-80-7408-179-8.
    10. ROUBAL, Ondřej. Média ve službách diktatury strachu (The Media in the Service of the Dictatorship of Fear). In https://blog.aktualne.cz/blogy/jan-hnizdil.php. Aktuálně.cz, 2020, p. 1. https://blog.aktualne.cz/blogy/jan-hnizdil.php.
    11. ROUBAL, Ondřej and Petr WAWROSZ. Predatory and Alternative Hedonism - Better Later than Now. ACTA VŠFS. Prague: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2020, vol. 14, No 2, p. 166-179. ISSN 1802-792X.
    12. VALENČÍK, Radim, S. L. SAZANOVA and B. A. ERZKNYAN. Produktivnoye potrebleniye i ekonomicheskiye kommunikatsii (Productive consumption and economic communication). Putevoditel' predprinimatelya. Moskva: Rossiyskaya Akademiya predprinimatel'stva, 2020, vol. 13, No 1, p. 118-129. ISSN 2073-9885. Available from: https://dx.doi.org/10.24182/2073-9885-2020-13-1-118-129.

    2019

    1. VALENČÍK, Radim and Petr WAWROSZ. Economics of Productive Consumption as an Offshoot of Main Currents of Economic Theory. ACTA VŠFS. Prague: University of Finance and Administration, 2019, 2/2019, No 13, p. 113-134. ISSN 1802-792X.
    2. VALENČÍK, Radim, Petr WAWROSZ, Michal BLAHOUT, Ondřej ROUBAL, Jiří MIHOLA, Jan ČERVENKA and Sůva MICHAL. Ekonomie produktivní spotřeby: Teoretický základ analýzy role produktivních služeb (Economics of Productive Consumption: Theoretical Basis of Role Productive Service Analysis). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2019, 100 pp. SCIENCEpress. ISBN 978-80-7408-184-2.
    3. VALENČÍK, Radim, Ondřej ROUBAL, Petr WAWROSZ and Světlana SAZANOVÁ. Ekonomicheskiye paradigmy i ekonomicheskiye kommunikatsii (Economic paradigms and economic communication). Upravleniye v sfere ekonomiki: problemy i perspektivy. Ruská federace: Государственный университет управления, 2019, vol. 7, No 1, p. 60-65. ISSN 2309-3633.
    4. MERTL, Jan, Jiří MIHOLA and Radim VALENČÍK. Incentive extension of pay-as-you-go pension system. Journal of International Studies. Poland: Centre of Sociological Research, 2019, vol. 12, No 4, p. 195-213. ISSN 2071-8330. Available from: https://dx.doi.org/10.14254/2071-8330.2019/12-4/13.
    5. MERTL, Jan, Jiří MIHOLA and Radim VALENČÍK. Incentive postgraduate extension of pension system. In Economics, Management, Finance and Social Attributes of Economic System. Proceedings of abstract EMFSA 3.6-6.6.2019. Slovakia: BCSS. L.L.C Považská Bystrica, 2019, p. 55-62. ISBN 978-80-8154-269-5.
    6. ROUBAL, Ondřej. Maximalisté vs. uspokojovači aneb proč méně může být více (Maximizers vs. satisficers - why less can be more). Marketing & Komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2019, XXVIV, No 1, p. 12-13. ISSN 1211-5622.
    7. ROUBAL, Ondřej. THE DUALITY OF HEDONISM IN THE AMBIVALENT WORLD OF POLARITIES. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Technical University of Iasi, 2019, vol. 15, No 1, p. 203-213. ISSN 1841-0464.
    8. ROUBAL, Ondřej. The Erotic Capital of Men from the Perspective of the Sociology of Marketing Communication. In Alena Kusá, Anna Zaušková, Zuzana Bučková. Marketing Identity 2019. Offline is the new online. Trnava (Slovakia): Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius, 2019, p. 706-717. ISBN 978-80-572-0038-3.
    9. MERTL, Jan and Radim VALENČÍK. The Extension Of Pay-As-You-Go Pension Insurance System – Income And Expenditure Aspect. Economy & Business. Burgas: International Scientific Publications, 2019, vol. 13, No 1, p. 77-86. ISSN 1314-7242.

    2018

    1. ČERVENKA, Jan, Ondřej ČERNÍK and Radim VALENČÍK. Game theoretic analysis of liquidity in financial markets. In 9th Annual Financial Market Liquidity Conference: Conference Proceedings. 2018. ISBN 978-963-503-739-1.
    2. KAJZAR, Patrik and Radim VALENČÍK. Lázeňský cestovní ruch a prodloužení období produktivního uplatnění v odvětvích produktivních služeb. In SU Opava. Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu 2018 : 7. mezinárodní vědecká konference. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2018, p. 143-150. ISBN 978-80-7510-280-5.
    3. ROUBAL, Ondřej. Maximizers and Satisficers In Consumer Culture Changes. Communication Today. FMK UCM Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2018, vol. 9, No 2, p. 38-54. ISSN 1338-130X.
    4. ROUBAL, Ondřej. MORALISATION OF MARKETS AND MORALISATION OF HEDONISM. In Ľudmila Čábyová, Rudolf Rybanský, Zuzana Bezáková. MARKETING IDENTITY 2018. DIGITAL MIRRORS - PART I. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2018, p. 528-536. ISBN 978-80-8105-984-1.
    5. VALENČÍK, Radim and Jan ČERVENKA. Negotiation in SMEs’ Environment Analysis with Game Theory Tools. European Research Studies Journal. Piraeus: International Strategic Management Association, 2018, XXI, No 1, p. 104 - 114. ISSN 1108-2976.
    6. VALENČÍK, Radim, Michal BLAHOUT, Jan ČERVENKA, Miroslav JURÁSEK, Patrik KAJZAR, Jan MERTL, Jiří MIHOLA, Vladislav PAVLÁT and Petr WAWROSZ. Odvětví produktivních služeb. Teorie a praxe (Sector of Productive Services. Theory and practice). 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2018, 98 pp. SCIENCEpress. ISBN 978-80-7408-170-5.
    7. VALENČÍK, Radim and Petr WAWROSZ. THEORETICAL REFLECTION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THEORY OF PRODUCTIVE SERVICES AND SOCIAL PRAXIS. Economy & Business. Burgas, Bulgaria: International Scientific Publications, 2018, vol. 2018, No 12, p. 52-63. ISSN 1314-7242.

    2017

    1. ROUBAL, Ondřej. JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Technical University of Iasi, 2017, vol. 13, No 6, p. 219-229. ISSN 1841-0464.
    2. MATĚJŮ, Petr and Petra ANÝŽOVÁ. Krása jako kapitál: Role atraktivity v úspěchu na trhu práce (Beauty Capital: The Role of Attractiveness in the Labour Market). Sociologický časopis/Czech Sociological Review. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2017, vol. 53, No 4, p. 503-531. ISSN 0038-0288. Available from: https://dx.doi.org/10.13060/00380288.2017.53.4.356.
    3. ROUBAL, Ondřej. Sociology of Branding: "Just do it" in the "No Limits" World. Communication Today. FMK UCM Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2017, vol. 8, No 1, p. 40-52. ISSN 1338-130X.

    2016

    1. SMITH, Michael, Tsai SHU-LING, Petr MATĚJŮ and Huang MIN-HSIUNG. Educational Expansion and Inequality in Taiwan and the Czech Republic. Comparative Education Review. USA, Chicago: The University of Chicago Press, 2016, vol. 60, No 2, p. 339-374. ISSN 0010-4086.
    2. MATĚJŮ, Petr and Petra ANÝŽOVÁ. Jsou krásní lidé opravdu ekonomicky úspěšnější? Trade-off. Praha: CETA – Centrum ekonomických a tržních analýz, z. ú., 2016, vol. 1, No 2, p. 64-66, 4 pp.
    3. ZICH, František, Petra ANÝŽOVÁ, Petr MATĚJŮ, Ondřej ROUBAL, Helena KUBÁTOVÁ and František ZNEBEJÁNEK. Konfrontace hodnot v pozdní modernitě: Česko a Hlučínsko v evropském kontextu. (The Confrontation of Values in Late Modernity: The Czech Republic and Hlučín Region in the European Context). Vydání první. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2016, 302 pp. Edice Studie, Svazek č. 121. ISBN 978-80-7419-241-8.
    4. MATĚJŮ, Petr and P ZELENÝ. Překážky na cestě k technickému vzdělávání. Hlavní překážkou je český vzdělávací systém. MM Průmyslové spektrum. Praha: MM publishing, s.r.o, 2016, 1/2016, p. 11-13. ISSN 1212-2572.

    2015

    1. MATĚJŮ, Petr and M. SMITH. Are boys that bad? Gender gaps in measured skills, grades and aspirations in Czech elementary schools. British Journal of Sociology of Education. 2015, vol. 36, p. 871-895. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/01425692.2013.874278.
    2. MATĚJŮ, Petr and Simona WEIDNEROVÁ. Hodnotový kontext volby mezi kariérou a domácností: mezinárodní srovnání. Sociologický časopis/Czech Sociological Review. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2015, vol. 51, No 4, p. 637-666. ISSN 0038-0288.
    3. MATĚJŮ, Petr and J. VEČERNÍK. Kompetence, vzdělání a lidský kapitál v České republice ve světle dat OECD-PIAAC. Politická ekonomie. Praha: Vysoká škola ekonomická, 2015, No 2, p. 185-203. ISSN 0032-3233.
    4. MATĚJŮ, Petr. Konec blbých blondýn. Reflex : CS - Společenský týdeník. Praha: RX, 2015, No 39, p. 31-36. ISSN 0862-6634.
    5. MATĚJŮ, Petr. Překážky na cestě k technickému vzdělání, Část 1: problém začíná již na základní škole. MM Průmyslové spektrum. MM publishing, s.r.o, 2015, No 9, p. 28-29. ISSN 1212-2572.
    6. MATĚJŮ, Petr. Překážky na cestě k technickému vzdělání, Část 2: Tři podmínky: matematika, matematika, matematika. MM Průmyslové spektrum. MM publishing, s.r.o, 2015, No 10, p. 28-29. ISSN 1212-2572.
    7. MATĚJŮ, Petr and P ZELENÝ. Překážky na cestě k technickému vzdělávání. (Anti)diskriminační potenciál maturity. MM Průmyslové spektrum. Praha: MM publishing, s.r.o, 2015, 12/2015, p. 22-23. ISSN 1212-2572.
    8. ZELENÝ, P and Petr MATĚJŮ. Překážky na cestě k technickému vzdělávání. Tradice jako závaží. MM Průmyslové spektrum. Praha: MM publishing, s.r.o, 2015, 11/2015, p. 24-25. ISSN 1212-2572.
    9. MATĚJŮ, Petr and Petra ANÝŽOVÁ. Role lidského kapitálu v úspěchu na trhu práce: srovnání šesti evropských zemí participujících na projektu PIAAC. Sociológia. Bratislava: Sociologický ústav, 2015, vol. 47, No 1, p. 31-65. ISSN 0049-1225.
    10. MATĚJŮ, Petr. Školy diskriminují chlapce. Reflex : CS - Společenský týdeník. Praha: RX, 2015, No 27, p. 50-53. ISSN 0862-6634.
    11. MATĚJŮ, Petr. VŠFS v mezinárodním srovnání. Xadonia. Praha: VŠFS, o.p.s. 2002, 2015, No 1, p. 10-13.
Display details
Displayed: 14/11/2024 18:28