B_BeA Behavioral analysis

University of Finance and Administration
Winter 2024
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
RNDr. PhDr. Karel Lehmert, Ph.D., MBA, LL.M. (seminar tutor)
Guaranteed by
RNDr. PhDr. Karel Lehmert, Ph.D., MBA, LL.M.
Department of Criminology and Forensic Sciences – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Mgr. et Mgr. Kateřina Franců
Timetable of Seminar Groups
B_BeA/pKPH: each odd Thursday 8:45–9:29 S32, each odd Thursday 9:30–10:15 S32, each odd Thursday 10:30–11:14 S32, each odd Thursday 11:15–12:00 S32, K. Lehmert
B_BeA/vKPH: Sat 9. 11. 9:45–11:15 E004, 11:30–13:00 E004, Fri 6. 12. 14:00–15:30 S01, 15:45–17:15 S01, Fri 20. 12. 14:00–15:30 E306, 15:45–17:15 E306, K. Lehmert
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
Cílem předmětu je zkoumat enviromentální a behaviorální faktory chování lidí a jejich využití ve forenzních vědách. Behaviorální profilování zkoumá vzorce chování osob, aby bylo možné predikovat potenciálního pachatele či určit možná bezpečnostní rizika.
Learning outcomes
Student bude po absolvování předmětu schopen: - identifikovat základní behaviorální parametry - určit a popsat potenciální rizikové faktory - predikovat chování a jednání cílového subjektu v různých situacích - navrhnout konkrétní plán postupu pro další činnost dle zadaných parametrů - poskytnout kvalifikovaně výstup prediktivního behaviorálního profilu
Syllabus
  • 1. Psychologické profilování 2. Krize, strach, stres – chování v extrémních situacích 3. Principy taktického profilování 4. Mentální nastavení 5. Využití emoční inteligence 5. Vnímání vlivů a vlivy na vnímání 6. Teorie suspektního chování 7. Praktické terénní cvičení 8. Viktimologie 9. Investigativní psychologie 10. Emoční komunikace jako zdroj informací 11. Mentální programování 12. Nácvik praktických dovedností a jejich analýza
Literature
  • Hofmanová, J.: Behaviorální analýza. Vyd. 1., J. Hofman, 2010. 324 s.
  • Křivohlavý, J.: Jak si lépe porozumíme. Vyd. 1., Svoboda, 1988. 240 s.
  • Fischer, S.; Škoda, J.; Svoboda, Z.; Zilcher, L.: Speciální pedagogika. Vyd. 1., Triton, 2014. 299 s.
  • Šulc, J.; Morávek, M.; Dvořák, J.: Člověk na pokraji svých sil. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Avicenum, 1984. 171 s.
Teaching methods
Theoretical training, lectures, seminar exercises, seminar work, practical exercises
Assessment methods
Předmět je zakončen zápočtem. Kritériem pro složení zápočtu je správná kompozice a řešení závěrečné případové studie na zadané téma.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin KS/semestr.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2024/B_BeA