N_MAM Média a management

Vysoká škola finanční a správní
léto 2024
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Miroslav Dittrich
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
Ke studiu předmětu nejsou vyžadovány určité předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se světem médií a se specifiky jejich řízení. Charakterizovat rozdíly i společné znaky základních mediatypů (tisk, rádio, TV, síťová média). Vysvětlit vztah mezi nezávislostí a regulací médií. Seznámit s metodami financování, s formami vlastnictví, metodami zjišťování úspěšnosti médií, upozornit na nebezpečí mediální manipulace.
Výstupy z učení
Student by se po absolvování předmětu měl v základních rysech orientovat v tzv. mediální krajině. Měl by umět charakterizovat specifika a odlišnosti jednotlivých mediatypů (tisk, rádio, TV, síťová média. Měl by znát specifické podmínky řízení těchto médií, nezbytné manažerské dovednosti, základní profese,odpovědnosti, apod. Měl by umět vysvětlit zásady uveřejňování reklamy a sponzoringu, orientovat se ve formách financování médií, pravomocích regulačních a kontrolních orgánů, popsat vlastnické poměry v médiích a také metody a formy hodnocení úspěšnosti.
Osnova
  • 01.Mediální krajina jako celkový rámec médií. 02.Tisková média (denní tisk, časopisy, firemní tiskoviny). 03.Rádio (veřejnoprávní a soukromé, celoplošné a lokální) 04.Televize jako fenomén doby, film, audiovizuální díla 05.Síťová média (na technologii internetu, zvláštní formy regulace 06.Regulace a kontrola médií. 07.Financování médií (a reklama, sponzoring, formy skryté reklamy). 08.Zpravodajství (vyváženost, nestrannost, objektivita). 09.Vlastnictví médií a multimedializace. 10.Čtenost, poslechovost, sledovanost, oblíbenost. 11.Bulvární média, bulvarizace, honba za senzací 12.Pravda a lež v médiích, formy mediální manipulace.
Literatura
    povinná literatura
  • MAIELLO, Giuseppe a Ondřej ROUBAL. Média a kultura. Od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., 2020, 126 s. EUpress. ISBN 978-80-7408-179-8. info
  • KAŠÍK, Milan. Hyperlokální komunikace – nová výzva pro marketing a média. In K problémom mediálnej komunikácie II, Marketing a vzťahy s médiami. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2010. ISBN 978-80-8105-188-3. info
    doporučená literatura
  • PAVLŮ, Dušan. Média v reflexi Reklamního klubu Československého 1927-1940. In (KO)MEDIA. Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2012. ISBN 978-80-7408-067-8. info
  • COVER, R. „Inter/aktivní publikum: Interaktivní média, narativní kontrola a revize dějin publika.“. Mediální studia. 2007, roč. 2. ISSN 1801-9978. URL info
    neurčeno
  • HRONOVÁ, Štěpánka a Ladislava KNIHOVÁ. Digital Media in ESP Instruction for Marketing Communication. CASALC Review. Brno: Centrum jazykového vzdělávání MU, 2020, roč. 10, č. 1, s. 99-114. ISSN 1804-9435. URL info
  • KAŠÍK, Milan. Vysokoškoláci tištěná média nediskriminují. Marketing & media : týdeník pro média, marketing a kreativitu. Praha: Economia, a. s., 2013, č. 18, s. s. 24. ISSN 1213-7693. info
  • SCHEUFELE, D. A. a D. TEWKSBURY. „Framing, Agenda Setting, and Priming: The Evolution of Three Media Effects Models.“. Journal of Communication. 2007, roč. 57, s. 9 – 20. ISSN 0021-9916. URL info
  • JIRÁK, J a B KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4. info
Výukové metody
Přednášky budou v prezenční formě, formou výkladu, prezentací a demonstrací mediálních situací.
Metody hodnocení
seminární práce, práce v týmu na dílčích projektech, ústní zkouška
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2024/N_MAM