VSFS:N_MPT Media and Market Environment - Course Information
N_MPT Media and Market Environment
University of Finance and AdministrationSummer 2011
- Extent and Intensity
- 2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Mgr. Evžen Staněk
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Prerequisites (in Czech)
- Zvládnutí základních pojmů z oblasti fungování trhu a dále přehled a orientace v současném mediální prostředí.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s odrazem vývoje společnosti v zájmu o jednotlivé mediatypy, zejména pak o tisk a Internet. Objasnit některé zásadní souvislosti zájmu publika o média v souladu se strukturální přeměnou společnosti, ukázat vliv médií na rozvoj moderních společností. Analyzovat příčiny poklesu zájmu o tisk v posledních letech a naznačit perspektivní vývoj mediálního trhu. V kontextu toho ukázat principy fungování tzv. hyperlokálních médií, hyperlokální žurnalistiky, procesu amaterizace žurnalistiky a vznik tzv. „občanské žurnalistiky“. Absolventi se seznámí s rolí a fungováním nejrůznějších subjektů moderního mediálního trhu, ať už se jedná o vydavatelské domy, mediální agentury apod. Porozumí smyslu pojmu cílová skupina a rozdílům v oslovování a komunikaci různých cílových skupin, rozdílům v komunikaci médií. Dále budou rozvinuty některé zásadní principy fungování vydavatelského managementu, mediálních a jiných subjektů na trhu, zásady mediálního plánování atd. Kurz si dále klade za cíl představit vybrané sociální funkce masových médií a sociálních důsledků vynálezu a rozšíření komunikačních technologií, stojících na prahu modernity. Toto by mělo být základem pro zvládnutí základů zpracování libovolného vydavatelského projektu (nebo mediálního projektu) absolventy tohoto předmětu.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). PŘEDNÁŠKA 1: Média a modernita I. PŘEDNÁŠKA 2: Perspektivy vývoje mediálního trhu ve světě a odraz pro vývoj v ČR PŘEDNÁŠKA 3: Internetové sítě, sociální sítě (Twitter, Facebook) nové formy mediální komunikace a propagace PŘEDNÁŠKA 4: Hyperlokální média, občanská žurnalistika (+ zadání semestrální práce) PŘEDNÁŠKA 5: Subjekty mediálního trhu a jejich funkce PŘEDNÁŠKA 6: Zadání semestrální práce PŘEDNÁŠKA 7: Licenční produkty PŘEDNÁŠKA 8: Mediální produkty, příprava a vzájemné interakce PŘEDNÁŠKA 9: Smluvní vztahy s mediálními subjekty PŘEDNÁŠKA 10: Mechanismy podpory prodeje PŘEDNÁŠKA 11: Marketing médií, analýza mediálního trhu, obchodní aktivity médií PŘEDNÁŠKA 12: Vyhodnocení výsledků studia + zápočet.
- Literature
- required literature
- Globalization, development and the mass media. Edited by Colin Sparks. London : SAGE Publications, 2007. 258 s. ISBN 978-0-7619-6162.
- Giddens, Anthony: Důsledky modernity. (Přeložil Karel Müller). Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 1998. 195 s. ISBN 80-85850-62-1.
- McLuhan, Herbert Marshall: Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. (Přeložili Irena Přibylová - Martin Krejza). Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3.
- recommended literature
- THOMPSON, J. B.: Média a modernita – sociální teorie médií. (Přeložil Jan Jirák). Praha: Karolinum, 2004
- Teaching methods (in Czech)
- Výukové metody: přednášky
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: Zkouška (6 kredity) - shodné pro všechny typy studia; zpracování semestrální práce; obsahem bude bude popis mediálního projektu, jeho součástí a mechanismů. Vlastní téma projektu bude záležet na individuální volbě každého studenta. Forma projektu: esej o rozsahu do dvou tisíc slov. Smyslem přednášky je objasnit, které základní části musí každý mediální projekt nezbytně obsahovat.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/N_MPT