N_IMaK Cross-cultural Marketing and Communication

University of Finance and Administration
summer 2012
Extent and Intensity
2/0. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (seminar tutor)
Ing. Lucia Markovová (seminar tutor)
Mgr. Evžen Staněk (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Evžen Staněk
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_IMaK/pMMO: Tue 10:30–11:14 M14, Tue 11:15–12:00 M14, A. Klosová
N_IMaK/pMPH: Tue 8:45–9:29 S01, Tue 9:30–10:15 S01, E. Staněk
N_IMaK/uM1aPH: Tue 7. 2. 15:45–17:15 S21, Tue 14. 2. 15:45–17:15 S21, 17:30–19:00 S21, Tue 28. 2. 14:00–15:30 S21, Tue 13. 3. 17:30–19:00 S21, E. Staněk
N_IMaK/uM1bPH: Tue 20. 3. 15:45–17:15 S26, 17:30–19:00 S26, Tue 27. 3. 15:45–17:15 S23, Tue 10. 4. 15:45–17:15 S26, 17:30–19:00 S26, E. Staněk
N_IMaK/vMKL: Fri 24. 2. 13:45–15:15 K312, 15:30–17:00 K312, Fri 23. 3. 17:15–18:45 K205, 19:00–20:30 K205, Fri 30. 3. 19:00–20:30 K211, E. Staněk
N_IMaK/vMMO: Sat 18. 2. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, Sat 17. 3. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, Sat 31. 3. 9:45–11:15 M15, A. Klosová
N_IMaK/vM2PH: Sat 3. 3. 11:30–13:00 S11, Sat 17. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, Sat 31. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, E. Staněk
N_IMaK/vM3PH: Sat 3. 3. 9:45–11:15 S23, Sat 31. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Sat 21. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, L. Markovová
Prerequisites (in Czech)
český jatyk postačuje
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Základním cílem je prohloubit vědomosti studentů v oblasti marketingové teorie o vliv interkulturních rozdílů nebo podobností na formování efektivní marketingové strategie v náročném mezinárodním prostředí, tj. v oboru interkulturního marketingu a komunikace. Součástí studia budou základní koncepce mezinárodního marketingu a charakteristika podnikatelského mezinárodního prostředí. Bude dále položen důraz na kulturní aspekty Po absolvování předmětu studenti rozšíří své schopnosti pro odborné působení v multikulturním prostředí mezinárodních či nadnárodních společností v podmínkách, kdy dochází k rychlému a intenzivnímu narůstání mezinárodních kontaktů a rozšiřování forem mezinárodního podnikání.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Koncepce mezinárodního marketingu 2. Charakteristice podnikatelského prostředí evropského trhu z hlediska ekonomického, politického a právního, sociálního a kulturního i technologického prostředí a vlivu na mezinárodní podnikání. 3. Charakteristika kultury a její měnící se úloha. Národní kultura. Národní podnikatelská kultura. 3. Podstata multikulturního prostředí EU, vliv na chování, postoje, jednání a komunikaci lidí v zemích EU. České kulturní dimenze. 4. Interkulturní komunikace v řízení, rozdíly v kultuře podnikání a jejich vliv na obchodní jednání. Etika v mezinárodním podnikání. 5. Kulturní aspekty mezinárodní výrobkové politiky. 6. Kulturní aspektv mezinárodní cenové politiky. 7. Kulturní aspekty mezinárodní distribuční politiky. 8. Kulturní aspekty mezinárodní komunikační politiky.
Literature
    required literature
  • Světlík, J.: Marketing pro evropský trh. Praha:Grada, 2003.
    recommended literature
  • Náhradní obsah: · Machková,H.: Mezinárodní marketing. Praha:Grada, 2009
  • International marketing : theory, practices and new trends / Hana Machková, Petr Král, Markéta Lhotáková a kolektiv, Praha : Economica, 2010
  • Časopisy: Marketing a média, Strategie, Marketing Magazine, Trend Marketing, Marketing & Komunikace.
  • International marketing : a global perspective / Hans Mühlbacher, Helmut Leihs and Lee Dahringer, London : Thomson, 2006
Teaching methods (in Czech)
Přednášky.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zkouškou (6 kreditů). Zkouška může proběhnout ve formě písemné (test) nebo ústní dle rozhodnutí zkoušejícího pedagoga.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2010, Summer 2011, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017.
  • Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/N_IMaK