N_MeA Media Analysis

University of Finance and Administration
summer 2012
Extent and Intensity
1/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Adolf Vodrážka (seminar tutor)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (assistant)
Guaranteed by
PhDr. Adolf Vodrážka
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_MeA/cMMO: each odd Monday 12:15–12:59 M27, each odd Monday 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: each odd Wednesday 12:15–12:59 E306, each odd Wednesday 13:00–13:45 E306, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: each odd Thursday 8:45–9:29 S13, each odd Thursday 9:30–10:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: each odd Thursday 12:15–12:59 S23, each odd Thursday 13:00–13:45 S23, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: each even Monday 12:15–12:59 M27, each even Monday 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: each odd Wednesday 10:30–11:14 E306, each odd Wednesday 11:15–12:00 E306, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Tue 21. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Tue 28. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Tue 20. 3. 17:30–19:00 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Tue 6. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Tue 27. 3. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Tue 3. 4. 17:30–19:00 E125, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Fri 17. 2. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, Fri 2. 3. 15:30–17:00 K205, Fri 30. 3. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: Sat 11. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, Sat 25. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, Sat 10. 3. 9:45–11:15 M24, A. Vodrážka
N_MeA/vM2PH: Fri 24. 2. 15:30–17:00 E122, 17:15–18:45 E122, Fri 9. 3. 15:30–17:00 S21, Fri 13. 4. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, A. Vodrážka
N_MeA/vM3PH: Fri 9. 3. 17:15–18:45 S23, Sat 24. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Sat 14. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, A. Vodrážka
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s využitím výzkumů a výzkumných metod v průběhu celého procesu plánování marketingových a komunikačních kampaní, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu. Absolventi se naučí využívat základních kvantitativních i kvalitativních metod při výzkumu médií a seznámí se s možnostmi jejich využití v praxi. Získají rovněž přehled o základní terminologii používané v oblasti marketingových výzkumů včetně měření účinnosti kampaní a v praxi užívaných metrik a termínů, seznámí se s mediálním prostředím a jeho vývojem, se specifiky českého mediálního trhu a s možnostmi výzkumu mediálního systému. Budou jim prezentovány nejnovější trendy v oblasti marketingových výzkumů, včetně subjektů, působících v této oblastina trhu. Součástí výkladu budou kasuistiky z praxe a práce ve skupině na téma z oblasti marketingového výzkumu a zpracování seminární práce – případové studie využitelné pro sestavení plánu mediální reklamní kampaně (podmínka pro získání zápočtu).
Syllabus (in Czech)
  • 1) Mediální prostředí - mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí 2) Marketingové výzkumy obecně - kvantitativní výzkumy, kvalitativní výzkumy 3) Mediální výzkumy 1 - systémové, analýza mediální organizace ekonomická analýza, monitoring inzerce 4) Mediální výzkumy 2 - tematická agenda médií, Berelsonova analýza, sémiotická a obrazová analýza, zkoumání pozornosti 4) Mediální výzkumy 3 - TV metrový výzkum; audiometrové výzkumy, výzkumy sledovanosti médií, sociodemografické výzkumy 5) Konkurenční analýza - úrovně intenzity marketingové komunikace, ponákupní analýzy, metriky účinnosti 6) Kasuistika mediaplanu reklamní kampaně
Literature
    required literature
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
    recommended literature
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
Assessment methods (in Czech)
Ukončeno zkouškou (ZK - 5 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce, za níž student získá zápočet. Je spolu s výsledkem testu finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z písemného testu a z prezentace závěrečné práce ve skupině. Písemný test se skládá z 10 otázek hodnocených 2 body. K úspěšnému zvládnutí předmětu je třeba dosáhnout alespoň 12 bodů.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017.
  • Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/N_MeA