B_MuM Multimédia v marketingu

Vysoká škola finanční a správní
léto 2023
Rozsah
1/1/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA (přednášející)
Ing. Miroslav Dittrich (cvičící)
Garance
Ing. Miroslav Dittrich
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_MuM/cMMO: Út 21. 2. 10:30–11:14 M16, 11:15–12:00 M16, 12:15–12:59 M16, 13:00–13:45 M16, Út 21. 3. 10:30–11:14 M15, 11:15–12:00 M15, 12:15–12:59 M15, 13:00–13:45 M15, Út 18. 4. 10:30–11:14 M15, 11:15–12:00 M15, 12:15–12:59 M15, 13:00–13:45 M15, L. Knihová
B_MuM/cMPH: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 E228, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 E228, M. Dittrich
B_MuM/poMMO: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 M25, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 M25, M. Dittrich
B_MuM/pxMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 E230, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 E230, M. Dittrich
Předpoklady
Ke studiu předmětu nejsou vyžadovány určité předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je osvojit si základy jednotlivých multimediálních nástrojů a jejich využití v marketingu. Studenti se naučí kombinovat své kreativní nápady s multimediálními nástroji (video, audio, grafický design, dovednosti psaní a editace) a navrhovat multimediální obsah, který je zábavný, informuje, vzdělává a inspiruje. Po absolvování kurzu získají studenti díky zvládnutí nejnovějších teoretických přístupů a osvědčených postupů a příkladů dobré praxe základní znalosti a dovednosti, které jim umožní stát se multimediálními odborníky.
Výstupy z učení
Student by měl mít po absolvování předmětu základní vědomosti pro orientaci v tzv. mediální krajině s důrazem na marketing v médiích. Měl by znát specifika a odlišnosti všech základních mediatypů, včetně různých forem řízení a managementu těchto mediatypů. Měl by umět vysvětlit zásady marketingové komunikace v médiích. Speciálně potom zásady uveřejňování reklamy,sponzoringu, popř. tzv. product placementu v různých mediatypech. Měl by se umět orientovat v oblasti financování médií, pravomocí kontrolních a regulačních orgánů, popsat vlastnické poměry v české mediální krajině.
Osnova

  • SYLABUS
    01 Mediální krajina, multimédia v marketingu a digitální komunikační mix (multimedia, sociální média a digitální/nová média, fragmentace médií, edutainment) 02 Obsahový marketing (web, blog, vlog, tištěný článek, PR článek, produktové popisky v e-shopu, vzdělávání zákazníků a edutainment, zapojení/angažovanost zákazníků) 03 Digitální média (placená, vlastněná a zasloužená média, web, e-mail marketing a newslettery, e-knihy, audioknihy, WordPress – redakční systém 04 Multimedia storytelling - účinný nástroj marketingové komunikace 05 Blogging a hostování na blogu (zpětné odkazy a SEO) 06 Podcast marketing (Audacity – aplikace pro nahrávání a editaci audia; můjRozhlas – mobilní aplikace; Anchor - mobilní aplikace na tvorbu podcastů; Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts) 07 Video marketing - video interview s odborníkem 08 Sociální média v kontextu multimediální marketingové komunikace 09 Monitoring médií a metrika sociálních sítí 10 Strategie monetizace digitálních médií 11 Budování značky v multimediálním prostředí (CANVA – grafický editor) 12 Regulace reklamy, GDPR a používání souborů cookie v souladu s předpisy
    Semestrální práce: Návrh multimediální marketingové kampaně – projekt pro mikrotýmy
Literatura
    povinná literatura
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2
    doporučená literatura
  • BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ, 2019. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0553-3
Výukové metody
Interaktivní přednášky v hybridním formátu s objasněním teoretických konceptů, prezentacemi a praktickou demonstrací mediálních situací, včetně osvojení základů práce v aplikacích pro tvorbu multimediálních obsahů.
Metody hodnocení
Aktivní zapojení studenta v průběhu semestru, získání zápočtu na základě prezentace a obhajoby multimediálního projektu v mikrotýmech. Osvojení správné terminologie pro oblast multimédií v marketingu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2024, zima 2024.