VSFS:B_PGM PC grafika a multimédia - Informace o předmětu
B_PGM Počítačová grafika a multimédia
Vysoká škola finanční a správníléto 2023
- Rozsah
- 2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Renata Janošcová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Renata Janošcová, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PGM/cAPH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 E307, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 E307, R. Janošcová
B_PGM/pAPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 E307, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 E307, každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 E305, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 E305, R. Janošcová
B_PGM/vAPH: Pá 3. 2. 17:30–19:00 E304, Pá 17. 2. 14:00–15:30 E304, 15:45–17:15 E304, So 4. 3. 11:30–13:00 E304, Pá 17. 3. 14:00–15:30 E304, 15:45–17:15 E304, R. Janošcová - Předpoklady
- Základní ovládání programování (C#), základy lineární algebry a matematické analýzy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Student bude umět vytvořit vlastní projekt v souladu s principy počítačové grafiky a multimédií.
- Výstupy z učení
- Studenti se naučí a porozumí základním metodám zpracování obrazu a zvuku jako 2D a 1D signálů. Naučí se pracovat s programátorskými rozhraními pro obraz, zvuk a video. Seznámí se s datovými formáty pro obraz a zvuk. Naučí se rastrovým operacím ve Windows API, DirectX a OpenGL a užívání zvukového rozhraním Windows API a DirectX. Student se zdokonalí v schopnosti obhajovat výsledky práce. Zdokonalí se v praktickém užívání programovacího jazyka C#.
- Osnova
- 1. Barevné vidění.
- 2. Rastrová a vektorová grafika.
- 3. Digitalizace a kódování rastrových obrázků;
- 4. Kódování zvuku.
- 5. Definice multimédií, přehled periferních zařízení.
- 6. Formáty dat pro obraz, zvuk a video.
- 7. Windows API pro práci s obrazovým rastrem.
- 8. Windows API pro práci se zvukem a videosignálem.
- 9. Multimédia a zpracování signálu; Základy OpenGL.
- 10. Základní principy komprese.
- 11. Rozhraní DirectX pro rastrové operace a zvuk.
- 12. Rozhraní pro programování multimediálních aplikací.
- Literatura
- povinná literatura
- J. Žára, B. Beneš, P. Felkel, J. Sochor: Moderní počítačová grafika, 2. vydání, Computer Press, 2005
- S. Marschner, P. Shirley: Fundamentals of Computer Graphics, 4th edition, A K Peters, 2015.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou samostudia přednášek. Znalosti získané z přednášek se prakticky využívají při programování projektu počítačové grafiky a multimédií.
- Metody hodnocení
- Účast není povinná. Na zisk zápočtu je třeba odevzdat úkoly dle zadání vyučujícího. Ke zkoušce je třeba odevzdat a odprezentovat vlastní projekt počítačové grafiky a multimédií.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2023/B_PGM