VSFS:N_MKKI Marketing of Culture - Course Information
N_MKKI Marketing of Culture and Cultural Institutions
University of Finance and AdministrationSummer 2025
- Extent and Intensity
- 1/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Cirklová, M.A., Ph.D. (seminar tutor)
doc. Dr. Ing. Václav Liška, LL.M., MBA (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Jitka Cirklová, M.A., Ph.D.
Subdepartment of Social Sciences – Department of Social Sciences – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Dita Egertová - Timetable of Seminar Groups
- N_MKKI/cNPH: each even Tuesday 15:45–16:29 E307, each even Tuesday 16:30–17:15 E307, each even Tuesday 17:30–18:14 E307, each even Tuesday 18:15–19:00 E307, except Tue 18. 2. ; and Tue 18. 2. 12:15–13:45 E307, 14:00–15:30 E307, V. Liška
N_MKKI/pNPH: each odd Tuesday 12:15–12:59 E228, each odd Tuesday 13:00–13:45 E228, J. Cirklová - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s kulturními institucemi v ČR a zahraničí, získání základních dovedností v oblasti marketingu a komunikace – v tomto specifickém prostředí. V sektoru kultury existují různé pohledy na roli státu, rozsah ochrany kultury, formy jejího financování, význam tržního systému v kultuře, institucionální podobu kultury, postavení umělců ve společnosti, nebo způsoby na to, jak společnosti zpřístupnit mistrovská díla. Jak tedy dnes přistupovat ke kultuře, souvisejícím mechanismům a principům jejího fungování v kategoriích jako je hodnota díla, stát nebo trh, náklady nebo investice, umění nebo produkt? Kultura je často vnímána jako téměř posvátná – nicméně to neznamená, že není potřeba implementovat v této oblasti marketingové koncepty, které umožní kulturním institucím existenci na trhu a přitáhnou zájem společnosti. Po absolvování předmětu bude student schopen připravit kompletní materiály pro přípravu a realizaci výstavy, získá dovednosti v komunikaci s relevantními odborníky a bude schopen v rámci marketingových aktivit pracovat s průzkumy a mediálními výstupy. Osnova a témata přednášek 1. Kulturní instituce Rozbor regionálních kulturních institucí, zadání seminárních prací 2. Marketing 3. Návštěva vybrané kulturní instituce, příprava prezentace 4. SWOT analýza kulturních institucí Prezentace práce z návštěvy kulturní instituce 5. Práce s archivními materiály a knihovnami (regionální kroniky) 6. Typy výstav – příprava, realizace (elektronická, reálná) Jak připravit vernisáž a propagovat výstavu 7. Katalog k výstavě, kniha a další tiskoviny (citace) 8. Tvorba grantové žádosti 9. Kulturní instituce a skupiny návštěvníků se specifickými potřebami 10. Digitální prostor a kulturní instituce Mediální gramotnost 11. Jednání a komunikace s relevantními odborníky 12. UNESCO a mezinárodní kulturní instituce Monitoring kulturních institucí a jejich aktivit v médiích Obhajoba seminární práce (monitoring tisku kulturní instituce a návrh úprav)
- Syllabus
- Lecture Outline and Topics Cultural Institutions Analysis of regional cultural institutions, assignment of seminar papers Marketing Visit to a Selected Cultural Institution, Preparation of a Presentation SWOT Analysis of Cultural Institutions Presentation of findings from the visit to the cultural institution Working with Archival Materials and Libraries (Regional Chronicles) Types of Exhibitions – Preparation and Implementation (Digital and Physical) How to prepare an exhibition opening and promote an exhibition Exhibition Catalogue, Books, and Other Printed Materials (Citations) Grant Application Writing Cultural Institutions and Visitor Groups with Specific Needs Digital Space and Cultural Institutions Media literacy Negotiation and Communication with Relevant Experts UNESCO and International Cultural Institutions Monitoring of cultural institutions and their activities in the media Defense of the seminar paper (press monitoring of a cultural institution and proposal of improvements)
- Teaching methods
- Lectures, Seminars, Excursions
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2025/N_MKKI