B_PR_1 Public Relations 1

University of Finance and Administration
Winter 2010
Extent and Intensity
2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Tereza Dvořáková (seminar tutor)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miloslava Kykalová (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_PR_1/cMKLks: Thu 7. 10. 15:45–17:15 K205, Thu 14. 10. 15:45–17:15 K205, Thu 21. 10. 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_PR_1/pMKL: each odd Tuesday 8:45–9:29 K211, each odd Tuesday 9:30–10:15 K211, each odd Tuesday 10:30–11:14 K211, each odd Tuesday 11:15–12:00 K211, P. Klička
B_PR_1/pMMO: Mon 11:15–11:59 M15, Thu 8:00–8:44 M17, V. Kunz
B_PR_1/pMPH: Mon 10:30–11:14 E007KC, Mon 11:15–12:00 E007KC, T. Dvořáková
B_PR_1/uM1aPH: Tue 26. 10. 19:15–20:45 E225, Tue 9. 11. 19:15–20:45 E225, Tue 30. 11. 19:15–20:45 E225, M. Kykalová
B_PR_1/uM1bPH: Tue 2. 11. 19:15–20:45 E227, Tue 23. 11. 19:15–20:45 E227, Tue 7. 12. 19:15–20:45 E227, M. Kykalová
B_PR_1/vMMO: Fri 12. 11. 15:30–17:00 M16, Fri 10. 12. 15:30–17:00 M16, Fri 7. 1. 15:30–17:00 M16, V. Kunz
B_PR_1/vM2PH: Fri 26. 11. 17:15–18:45 E125, Sat 11. 12. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, M. Kykalová
B_PR_1/vM3PH: Fri 26. 11. 15:30–17:00 E126, Fri 10. 12. 15:30–17:00 E126, 17:15–18:45 E126, M. Kykalová
B_PR_1/vM4PH: Fri 12. 11. 15:30–17:00 E127, Sat 27. 11. 9:45–11:15 E127, 11:30–13:00 E127, M. Kykalová
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady: Podmínkou k udělení zápočtu je úspěšné zvládnutí písemného testu (80% úspěšnost). Studenti budou muset sledovat (vedle doporučené literatury k předmětu) i současné trendy v oblasti PR na stránkách odborného tisku – Strategie, Marketing & Media, Marketing Magazíne, Trend Marketing, Marketing & Komunikace a také odborné web site. Tyto otázky (resp. aktuální témata) budou s nimi průběžně diskutovány a hlouběji analyzovány.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Po absolvování předmětu public relations 1 by měli studenti nejen orientovat v problematice PR , ale i pochopit místo PR v masové komunikaci. Zároveň by měli rozumět i jednotlivým nástrojům integrované komunikace organizace, které jsou využívány k získání příznivého image v očích veřejnosti. Studenti budou znát nejen proaktivní přístupy k získání důvěry široké veřejnosti, ale např. i to, jak zvládat komunikaci v krizových situacích.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Historie public relations (historický exkurz, kořeny public relations, public relations do druhé světové války, public relations v českém prostředí do roku 1989) PŘEDNÁŠKA 2: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako společensko – politický nástroj, PR jako funkce managementu podniků a organizací, PR jako nástroj media relations) PŘEDNÁŠKA 3: Vývoj chápání pojmu public relations a jeho funkcí ve společnosti (PR jako nástroj marketingové komunikace a součást marketingového mixu,PR jako součást komerčních aktivit médií) PŘEDNÁŠKA 4: Metodologické vymezení public relations, PR v současnosti ( východiska PR, vymezení PR, metodologická vymezení public relations, význam PR v současné společnosti) PŘEDNÁŠKA 5: Komunikace a komunikační proces (vymezení a význam komunikace, komunikační proces, komunikace organizace, formy komunikace, komunikační kanály, komunikace v mez. prostředí, informační technologie a jejich vliv na komunikaci) PŘEDNÁŠKA 6: Prostředí a okolí public relations (zásady fungování public relations, interní public relations, externí relations a externí komunikace, společné funkce a vazby) PŘEDNÁŠKA 7: Identita organizace – rámec pro fungování PR (definice corporate identity, corporate design, corporate culture, corporate image, corporate communications, corporate product) PŘEDNÁŠKA 8: Oblasti a nástroje public relations (human relations, investor relations, public affairs, media relations, audiovizuální a prostorové formy PR) PŘEDNÁŠKA 9: Společenská odpovědnost firem (vymezení a vývoj CSR, argumenty „ pro a proti“ společenské odpovědnosti co přináší CSR podnikům, teorie stakeholderů, firemní zprávy o CSR, společenská odpovědnost podniků v ČR) PŘEDNÁŠKA 10: Krizová komunikace v public relations (o co krizový management usiluje, symetrie krizové komunikace, nátlakové skupiny, krizový plán, typy krizí, reakce na krizovou situaci) PŘEDNÁŠKA 11: Veřejnost a práce s veřejností (vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, neuvědomělá a uvědomělá veřejnost, vůdci veřejného mínění, systémové vazby a zájmové vazby, veřejné mínění, cílová skupina, stakeholdeři) PŘEDNÁŠKA 12: Agentury PR a organizace působící v oblasti PR (instutce PR, PR agentury a zadavatelé, spolupráce s PR agenturami, způsoby odměňování PR agentur, asociace PR agentur)
Literature
    required literature
  • Povinná literatura: Kašík, M., Kunz, V., Černá, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS – Eupress, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • Svoboda, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
    recommended literature
  • Němec, P.: Integrovaná komunikace korporací. 1. vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
  • Němec, P.: Public Relations – praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN-80-85943-20-4
  • L Etang, J.: Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7
  • Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. . ISBN-80-7226-886-4
  • Bajčan, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
  • Pavlík, M. Bělík, M. a kol. Společenská odpovědnost organizace – CSR v praxi a jak s ním dál. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3157-5.
  • Ftorek, J.: Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1903-0
Assessment methods (in Czech)
12 přednášek. Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou k udělení zápočtu je úspěšné zvládnutí písemného testu (80% úspěšnost).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: IPS
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Winter 2011, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2010/B_PR_1