VSFS:B_CjMK Český jazyk v marketin. komun. - Informace o předmětu
B_CjMK Český jazyk v marketingové komunikaci
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 0/2. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Dana Brdková (cvičící)
PhDr. Zdeněk Frélich (cvičící)
PhDr. Zdenka Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martina Kubátová (cvičící)
Mgr. Jitka Novotná (cvičící) - Garance
- Mgr. Martina Kubátová
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_CjMK/cMMO: St 14:00–14:44 M24, St 14:45–15:30 M24, Z. Frélich
B_CjMK/cM1PH: Út 12:15–12:59 E122, Út 13:00–13:45 E122, D. Brdková
B_CjMK/cM2PH: Po 8:45–9:29 E125, Po 9:30–10:15 E125, M. Kubátová
B_CjMK/cM3PH: Po 11:15–12:00 E123, Po 12:15–12:59 E123, Z. Kovářová
B_CjMK/cM4PH: Út 10:30–11:14 E124, Út 11:15–12:00 E124, D. Brdková
B_CjMK/uMKL: Út 18. 10. 14:00–15:30 K212, 15:45–17:15 K212, Út 1. 11. 17:30–19:00 K212, 19:15–20:45 K212, J. Novotná
B_CjMK/uMPH: Út 8. 11. 17:30–19:00 E124, Út 15. 11. 14:00–15:30 E124, Út 22. 11. 14:00–15:30 E124, Út 6. 12. 14:00–15:30 E124, D. Brdková
B_CjMK/vMMO: So 8. 10. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, So 22. 10. 8:00–9:30 M25, 9:45–11:15 M25, Z. Frélich
B_CjMK/vM2PH: So 22. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Pá 11. 11. 15:30–17:00 E225, 17:15–18:45 E225, Z. Kovářová
B_CjMK/vM3PH: So 12. 11. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, Pá 25. 11. 15:30–17:00 E227, Pá 9. 12. 15:30–17:00 E227, Z. Kovářová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je posílení komunikativní kompetence studentů, zdokonalení schopnosti vyjádřit se stylisticky a pravopisně správně přiměřeně dané situaci. Předmět je zaměřen na zvládnutí obsahové a formální stránky mluveného projevu, zahrnuje rovněž trénink tzv. měkkých dovedností. Student získá znalosti o vývojových tendencích současné spisovné češtiny. V rámci předmětu je rovněž věnována pozornost práci s textem, a to jak z hlediska výstavby a jazykové správnosti, tak z hlediska interpretace a dalších pragmatických rovin.
- Osnova
- B_CjMK, časová dotace 24 hodin. Osnova předmětu: 1. – 2. Mluvený projev, ortoepie a rétorika 3. – 4. Zásady správné prezentace 5. – 6. Písemný projev, vybrané útvary firemní komunikace (CV, motivační dopis) 7. – 8. Vývojové tendence současné spisovné češtiny 9. – 10. Morfologie I, souhrn a procvičení gramatických pravidel 11. – 12. Morfologie II, souhrn a procvičení gramatických pravidel 13. – 14. Interpunkce, práce s textem 15. – 16. Současná slovní zásoba, čeština v reklamě 17. – 18. Syntax, syntaktické chyby 19. – 20. Slovosled a aktuální členění 21. – 22. Stylistika, výstavba textu 23. – 24. Prezentace studentů
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75 %, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50 %. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou. Zkouška osvědčuje splnění stanovených studijních povinností. SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU 1. POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE Na cvičeních je její rozsah v prezenčním studiu stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50 %. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). 2. PREZENTACE na marketingové téma. 3. Splnění a odevzdání písemných úkolů zadaných v průběhu semestru. SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K ZÍSKÁNÍ ZKOUŠKY 1. Písemný gramatický test. Minimální úspěšnost v testu pro zvládnutí zkoušky 80 %.
- Informace učitele
- Povinná literatura: Svozilová, N.: Jak dnes píšeme / mluvíme a jak hřešíme proti dobré češtině. H+H, Praha 2003. ISBN 8086022641. Doporučená literatura: Pravidla českého pravopisu Kolektiv autorů: Příruční mluvnice češtiny. Lidové noviny, Brno 1996. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. Academia, Praha 2005. Hlavsová, J.: Čeština bez chyb (333 slov, v nichž se často chybuje). Víkend, Vimperk 2001. Špačková, A.: Moderní rétorika. Grada, Praha 2006. Schmiedtová, V.: Čeština, jak ji neznáte. Lidové noviny, Praha 2010. Polívková, A.: Jak být IN v písemném projevu. Universum, Praha 2009.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2011/B_CjMK