VSFS:B_PPG Principy počítačové grafiky - Informace o předmětu
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/pAPH: Po 10:30–11:14 E225, Po 11:15–12:00 E225, J. Štanclová
B_PPG/vAPH: So 15. 10. 9:45–11:15 E306, So 5. 11. 9:45–11:15 E306, 11:30–13:00 E306, J. Štanclová - Předpoklady
- K tomuto předmětu nejsou nutné žádné zvláštní znalosti nad rámec běžných vědomostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia.
Cíl kurzu: Cílem semináře je seznámit studenty se základními principy počítačové grafiky. Obsahem semináře je popis a analýza různých metod používaných v oblasti počítačové grafiky. - Osnova
- Osnova: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML).
- Obsah seminářů:
- 1. Barvy v počítačové grafice a barevné modely
- 2. Digitální obraz - vzorkování a kvantování
- 3. Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese
- 4. Čára
- 5. Kružnice
- 6. Křivky a plochy
- 7. Oblasti a jejich vyplňování
- 8. Vyhlazování
- 9. Monochromatické zobrazování
- 10. Reprezentace 3D scény
- 11. Zobrazování 3D scény
- 12. Zápočtový test
- Literatura
- povinná literatura
- Slajdy ze seminářů (www.cuni.cz/stancloj)
- neurčeno
- Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika. Praha: Computer Press, 2. vydání, 2005
- Pelikán, J.: Materiály k přednášce Počítačová grafika I (http://cgg.ms.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/).
- Žára, J. a spol.: Počítačová grafika, principy a algoritmy. Praha: Grada, 1992.
- Foley, Van Dam, Feiner, Hughes: Computer Graphics, Principles and Practice, Addison Wesley, 1990
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou seminářů v prezenčním i kombinovaném studiu.
- Metody hodnocení
- Rozsah povinné účasti ve výuce:
Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.
Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Způsob zakončení předmětu:
Písemný test na 90 min. Test se zkládá z 10 otázek, každá hodnocena 2 body. Na získání zápočtu je nutné napsat test na minimálně 50%. - Informace učitele
- http://www.cuni.cz/~stancloj/
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2011/B_PPG