N_MRZO Marketing Management of International Trade

University of Finance and Administration
Winter 2011
Extent and Intensity
2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
JUDr. Josef Novák (seminar tutor)
Ing. Martin Petrášek (seminar tutor)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Mgr. Kateřina Pittnerová
Timetable of Seminar Groups
N_MRZO/pRMO: Mon 12:15–12:59 M26, Mon 13:00–13:45 M26, N. Petrů
N_MRZO/pRPH: Mon 8:45–9:29 S24, Mon 9:30–10:15 S24, J. Novák
N_MRZO/uRPH: Tue 29. 11. 15:45–17:15 S24, 17:30–19:00 S24, Tue 6. 12. 17:30–19:00 S24, Tue 13. 12. 17:30–19:00 S24, M. Petrášek
N_MRZO/vRKL: Fri 14. 10. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, Fri 2. 12. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, N. Petrů
N_MRZO/vRMO: Sat 26. 11. 14:00–15:30 M27, Fri 6. 1. 17:15–18:45 M27, 19:00–20:30 M27, Sat 7. 1. 14:00–15:30 M27, N. Petrů
N_MRZO/vRoPH: Sat 22. 10. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, Sat 12. 11. 15:45–17:15 S32, N. Petrů
Prerequisites (in Czech)
Zvládnutí základů řízení podniku, marketingu a řízení vztahů se zákazníky.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je komplexně seznámit posluchače se základními oblastmi marketingu s důrazem na zahraniční obchod a jeho řízení v podnikové sféře.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1. Role marketingu a obchodu ve struktuře podniku, jejich vzájemná vazba 2. Typologie světových trhů, předpoklady úspěchu na zahraničních teritoriích, mezinárodní segmentace 3. Marketingové řízení zahraničního obchodu a jeho principy, způsoby organizace 4. Produktový, zákaznický a komunikační mix na zahraničních trzích a jejich specifika 5. Expanze na zahraniční teritorium (průzkum - metody, segmentace, faktory rozhodnutí o expanzi) 6. Fáze přípravy a realizace expanze, zacílení, strategie, plánování, oslovení a získání zákazníka, marketingové nástroje, kontrola, zpětná vazba, hodnocení 7. Distribuční kanály v rámci zahraničního obchodu 8. Rizika zahraničního obchodu
Literature
  • Povinná literatura
  • KAŠÍK, M. – HAVLÍČEK, K.: Marketingové řízení zahraničního obchodu. EUPRESS, VŠFS Praha, 2006. ISBN 80-86754-67-7
  • Doporučená literatura
  • WOODS, M.: International Business, Chapman a Hall, 1995. ISBN 0412-600-501
  • HOFSTEDE, G. : Culture’s Consequences: International differences in work-related values. 1980, Beverley Hills: Sage Publications. ISBN 0-8039-1306-0
  • JOBBER, D. –LANCASTER, G.: Management prodeje. ComputerPress. ISBN 80-7226-533-4
  • OPLETALOVÁ, S.: Obchodní dovednosti. Rubico. ISBN 80-85839-36-9
Teaching methods (in Czech)
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, včetně souvislosti světových hospodářských událostí a marketingových aktivit a jejich dopadů do podnikového prostředí.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zkouškou:zpravidla písemný test Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_MRZO