N_MarVS Marketing ve veřejné správě

University of Finance and Administration
Winter 2011
Extent and Intensity
1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_MarVS/cVMO: each odd Thursday 12:15–12:59 M16, each odd Thursday 13:00–13:45 M16, V. Kunz
N_MarVS/cVPH: each odd Tuesday 14:00–14:44 S23, each odd Tuesday 14:45–15:30 S23, K. Lacina
N_MarVS/pVMO: each even Thursday 12:15–12:59 M16, each even Thursday 13:00–13:45 M16, V. Kunz
N_MarVS/pVPH: each even Tuesday 14:00–14:44 S23, each even Tuesday 14:45–15:30 S23, K. Lacina
N_MarVS/uVPH: Tue 8. 11. 15:45–17:15 S35, Tue 22. 11. 17:30–19:00 S35, Tue 6. 12. 17:30–19:00 S35, P. Klička
N_MarVS/vVMO: Fri 7. 10. 15:30–17:00 M26, 17:15–18:45 M26, Fri 21. 10. 15:30–17:00 M26, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: Fri 25. 11. 12:00–13:30 S35, Sat 10. 12. 9:45–11:15 S35, 11:30–13:00 S35, P. Klička
Prerequisites (in Czech)
Studium předmětu, které navazuje na znalosti základů marketingu, nevyžaduje splnění specielních předpokladů.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem studijního předmětu je objasnit posluchačům podstatné rysy a specifika využívání marketingových přístupů v soudobé veřejné správě. Posluchači se stručně seznámí se základními systémy veřejné správy v evropských státech zvláště s důrazem na osvětlení reálných možností aplikace konkrétních marketingových přístupů na úrovni obcí a regionů. Osvojí si znalosti z problematiky marketingového mixu, marketingového plánu, marketingového výzkumu, marketingového vyhodnocování získaných informací a z komunikace s klientem. Bude objasněna praktická aplikace marketingových přístupů ve veřejné správě, včetně implementace cílů mezinárodního projektu Komunikující město. Samostatně bude na příkladu regionální politiky Evropské unie a jejích členských států charakterizována problematika tzv. regionálního marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium. Na seminářích a na soustředěních kombinované formy studia budou prezentovány vybrané problémy tak, jak to odpovídá Metodickým listům a jak bude třeba s ohledem na potřeby studentů. 1. Charakteristické rysy soudobého výkonu evropské a české veřejné správy, základní pojmy marketingu, komunikace radnice obce, úřadu regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka) 2. Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů, strategie rozvoje obce 3. Aktuální otázky aplikace zásad regionálního marketingu, marketingový informační systém, marketingový výzkum
Literature
    required literature
  • WRIGHT G.,NEMEC J.““Management veřejné správy: Teorie a praxe“, Bratislava (NISPAcee) 2002,ISBN: 80-86119-70
  • Moderní obec, Economia, ISSN 1211-0507
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, L.: „Marketing měst a obcí“, Praha, GRADA 1999, ISBN 80-7169-750-8
  • ČERNÁ J.,KAŠÍK M.,KUNZ V.:“Public Relations (komunikace organizací)“, Praha, EUPress, 2008,ISBN: 978-80-86754-65-9
  • VAŇÁK M., NAHODIL F.: „Základy marketingu“, Praha, EUPress 2007,ISBN: 978-80-86754-85-7
  • LACINA K.: “Evropská veřejná správa“, Praha, EUPress 2004, ISBN: 80-86754-10-3
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
    recommended literature
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
  • RÝZNAR L.,ŠIMONOVÁ A.: “Evropská veřejná správa“, Ministerstvo vnitra České republiky 2006, ISBN: 80-7314-102-7
  • “Dosažitelný svět: správa globálního vládnutí,“ Praha 2007 (Ministerstvo vnitra České republiky) 2007
  • KADEŘÁBKOVÁ J., KHENDRICHE TRHLÍNOVÁ Z.: „Region a regionální vědy“, Praha, EUPress, 2008, ISBN: 978-80-7408-009-8
  • STEJSKAL J., KOVÁRNÍK J.: „Regionální politika a její nástroje„ Portál,s.r.o. Praha 2009, ISBN:978-80-7367-588-2
  • LACINA K.:“ Regionální rozvoj a veřejná správa“ Praha, EUPress, 2007, ISBN: 978-80-86754-74-1
  • LACINA K.: “Evropská veřejná správa“, Praha, EUPress, 2004, ISBN: 80-86754-10-3
Teaching methods (in Czech)
Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 80%, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 80%, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Zápočet se uskuteční ve formě testu-multiple choice.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_MarVS