N_PVM Audience and Public Opinion

University of Finance and Administration
Winter 2011
Extent and Intensity
2/0. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Vladimír Ješko, Ph.D. (seminar tutor)
Dr. Ján Mišovič, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
Dr. Ján Mišovič, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Monika Kozlerová
Timetable of Seminar Groups
N_PVM/pMMO: each even Thursday 12:15–12:59 M23, each even Thursday 13:00–13:45 M23, each even Thursday 14:00–14:44 M23, each even Thursday 14:45–15:30 M23, V. Ješko
N_PVM/pMPH: Tue 10:30–11:14 S21, Tue 11:15–12:00 S21, J. Mišovič
N_PVM/uMrPH: Tue 22. 11. 15:45–17:15 S13, 17:30–19:00 S13, Tue 6. 12. 14:00–15:30 S26, Tue 13. 12. 15:45–17:15 S13, 17:30–19:00 S13, J. Mišovič
N_PVM/vMrPH: Sat 12. 11. 14:00–15:30 S11, Sat 26. 11. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Sat 10. 12. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, J. Mišovič
Prerequisites (in Czech)
Navazuje na předmět Formování veřejného mínění a rozvíjí témata , jenž objasňují faktory působení publika a jeho zájmové orientace.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je charakterizovat důležité rysy veřejného mínění v současnosti ve srovnání se stavem v 90. letech 20. století
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní charakteristiky veřejného mínění na začátku 21. století 2. Dnešní chápání publika – veřejnosti, rozdílné podmínky minulého vývoje 3. Formování mínění a osobnost z hlediska teoretických koncepcí 4. Politická socializace a jednotlivec 5. Vztah publika k formování diskusních témat 6. Symbolismus, přesvědčování a formování publika 7. Politické mýty a publikum 8. Publikum z hlediska genderového pojetí 9. Publikum ve vazbách na sociální strukturu 10. Publikum z hlediska volebního chování 11. Publikum a domácí politické události 12. Publikum a zahraničně politické události
Literature
    required literature
  • Mišovič, J. a kol. Od A do Z ve výzkumech věřejného mínění , Divišov. Orego. 2010.
  • Maříková H. a kol. Jaká je naše společnost. Praha. SLON.2010.
  • Kalvas. F. Nastolování agendy. Plzeň.. ZČU. 2009.
    recommended literature
  • Kunštát, D. a ko. České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti.SOÚ AV ČR. Praha . 2006 l.
  • Škodová, M. Nečas,V. Veřejná a mediální agenda:komparativní analýza, tematizace veřejné sféry.Professional Publishing. Praha. 2009.
  • Krejčí, J. (ed). Kvalita výzkumu volebních preferencí.Praha. Sociologický ústav. 2004.
    not specified
  • Shiraev, E., Sobel, R. People and their opinions. London. Pearsons. 2006
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou přednášek v prezenční formě studia a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia.Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.
Assessment methods (in Czech)
písemný zkušební text. Ke zkoušce si každý student připravý 5 hesel z oblasti teorie veřejného mínění a 5 hesel z historie a osobností veřejného mínění z publikace Od A do Z ve výzkumech veřejného mínění. V rámci druhé části zkoušky student pohovoří o jednom z předložených pojmů podle výběru vyučujícího.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2011, Winter 2012.
  • Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_PVM