B_CjMK Český jazyk v marketingové komunikaci

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
0/2. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Dana Brdková (cvičící)
PhDr. Zdeněk Frélich (cvičící)
PhDr. Zdenka Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martina Kubátová (cvičící)
Mgr. Jitka Novotná (cvičící)
Garance
Mgr. Martina Kubátová
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_CjMK/cMMO: St 15:45–16:29 M22, St 16:30–17:15 M22, Z. Frélich
B_CjMK/cM1PH: St 8:45–9:29 E129, St 9:30–10:15 E129, M. Kubátová
B_CjMK/cM2PH: Čt 8:45–9:29 E227, Čt 9:30–10:15 E227, M. Kubátová
B_CjMK/cM3PH: Út 14:00–14:44 E223, Út 14:45–15:30 E223, D. Brdková
B_CjMK/cM4PH: Čt 14:00–14:44 E225, Čt 14:45–15:30 E225, D. Brdková
B_CjMK/sMKL: St 31. 10. 17:30–19:00 K207, St 14. 11. 17:30–19:00 K207, St 28. 11. 14:00–15:30 K207, 15:45–17:15 K207, St 5. 12. 14:00–15:30 K207, 15:45–17:15 K207, Z. Kovářová
B_CjMK/sMPH: St 3. 10. 14:00–15:30 E228, St 17. 10. 15:45–17:15 E228, St 24. 10. 14:00–15:30 E228, St 14. 11. 14:00–15:30 E228, 15:45–17:15 E228, St 21. 11. 17:30–19:00 E228, M. Kubátová
B_CjMK/vMMO: Pá 19. 10. 15:30–17:00 M26, 17:15–18:45 M26, So 24. 11. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, Pá 4. 1. 13:45–15:15 M26, 15:30–17:00 M26, Z. Frélich
B_CjMK/vM2PH: Pá 5. 10. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, So 20. 10. 11:30–13:00 E223, So 3. 11. 14:00–15:30 E223, Pá 7. 12. 13:45–15:15 E223, 15:30–17:00 E223, M. Kubátová
B_CjMK/vM3PH: So 20. 10. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, So 3. 11. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 8. 12. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, M. Kubátová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: posoudit promluvy a texty z hlediska jazykové kultury a správnosti; rozpoznat různé stylové vrstvy jazyka na základě teoretické průpravy; rozlišit funkce mluvených a psaných projevů; interpretovat a porovnávat publicistické a marketingové texty; prokázat zdokonalení v produktivních řečových dovednostech; volit při vlastní stylizaci textu přiměřené jazykové prostředky vzhledem k cíli sdělení; vyjadřovat se v souladu s požadavky kultivovaného projevu.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah cvičení: 1. - 2. Jazyková kultura, správnost a spisovnost, zásady správné prezentace 3. - 4. Český národní jazyk a jeho stratifikace, útvary národního jazyka 5. - 6. Jazyková stylizace textu, časté chyby ve výběru lexikálních a syntaktických prostředků 7. - 8. Kompozice textu, koherence a kondenzace 9. - 10. Současný český jazyk, stylové rozpětí současné češtiny 11. - 12. Funkční styly v češtině 13. - 14. Publicistika a reklamní komunikace 15. - 16. Výrazové prostředky marketingové komunikace 17. - 18. Jazykové prostředky reklamy a reklamních sdělení 19. - 20. Kompozice publicistických textů 21. - 22. Stylistická cvičení, práce s textem 23. - 24. Prezentace studentů
Literatura
    povinná literatura
  • Minářová, Eva: Stylistika pro žurnalisty. Praha, Grada 2011. ISBN 978-80-247-2979-4
    doporučená literatura
  • http://prirucka.ujc.cas.cz/
  • Kraus, J.: Nový akademický slovník cizích slov A-Ž, studentské vydání. Praha, Academia 2006. ISBN 80-200-1415-2
  • Špačková, A.: Moderní rétorika. Praha, Grada 2006. ISBN 80-247-1704-2
  • Příruční mluvnice češtiny. Praha, LN 1995. ISBN 80-7106-134-4
  • Straková, H., Kalandra, F.: Jak psát bez chyb. Brno 2011. ISBN 978-80-7204-733-8
  • Cvrček, V.: Mluvnice současné češtiny. Praha, Karolinum 2010. ISBN 978-80-246-1743-5
  • Pravidla českého pravopisu – studentské vydání. Praha, Academia 2010. ISBN 978-80-200-1327-9
  • www.jazykovaporadna.cz
  • Kraus, J.: Člověk mluvící. LEDA 2011. ISBN 978-80-7335-258-5
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%.
Metody hodnocení
Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou. SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU 1. POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE Na cvičeních je její rozsah v prezenčním studiu stanoven minimálně na 75%. 2. PREZENTACE na marketingové téma. 3. SPLNĚNÍ A ODEVZDÁNÍ ČTYŘ PÍSEMNÝCH ÚKOLŮ zadaných v průběhu semestru. Každý z úkolů v doporučeném rozsahu 2 strany A4. (cvičení stylistická, gramatická, lexikální ...aj.) SPECIFIKACE POŽADAVKŮ KE SPLNĚNÍ ZKOUŠKY Zkouška probíhá formou ústního zkoušení z okruhu otázek vytvořených na základě povinné literatury a obsahu učiva. Součástí konečné klasifikace je vyhodnocení písemných úkolů a předvedené prezentace. Poznámka: V případě nedostatečné docházky se studentovi v hodnocení v IS zapíše "-“ a dotyčný automaticky ztrácí jeden pokus složit zkoušku. V případě účasti nedosahující 4 vyuč. hodin se v hodnocení v IS zapíše "FFF“ (tj. nesplněno). V takovém případě si student bude muset nesplněný předmět převést do následujícího semestru/studijního roku a po zakoupení potřebných kreditů bude mít opět tři možnosti k zakončení předmětu (tj. získání zápočtu a složení zkoušky). STUDENTI S INDIVIDUÁLNÍM STUDIJNÍM PLÁNEM Studenti se schváleným ISP mají za povinnost kontaktovat nejpozději do tří týdnů od začátku aktuálního semestru svého kmenového vyučujícího, se kterým se domluví na alternativním způsobu plnění studijních povinností vyplývajícího z nepovinné docházky. V případě, že tak dotyčný student prokazatelně neučiní, zapíše mu následně vyučující do hodnocení daného předmětu v IS "FFF" (tj. nesplněno). Studentům, kterým bude přiznán ISP až v průběhu probíhajícího semestru, se ukládá za povinnost kontaktovat kmenového vyučujícího nejpozději do 14 dnů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2011, léto 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.