VSFS:B_AJA_3 Anglický jazyk A 3 - Informace o předmětu
B_AJA_3 Anglický jazyk A 3
Vysoká škola finanční a správnízima 2024
- Rozsah
- 0/4. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Michaela Dlouhá, MA (cvičící)
Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
Mgr. Zuzana Šimonová (cvičící)
Mgr. Tereza Zapletalová (cvičící) - Garance
- Mgr. Zuzana Šimonová
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_AJA_3/1MMO: St 12:15–12:59 M21, St 13:00–13:45 M21 a každé liché pondělí 12:15–12:59 M21, každé liché pondělí 13:00–13:45 M21, každé liché pondělí 14:00–14:44 M21, každé liché pondělí 14:45–15:30 M21, Š. Hronová
B_AJA_3/1MPH: Čt 15:45–16:29 E305, Čt 16:30–17:15 E305, Čt 17:30–18:14 E305, Čt 18:15–19:00 E305, kromě Čt 24. 10., kromě Čt 31. 10. ; a Čt 24. 10. 15:45–17:15 E404, 17:30–19:00 E404, Čt 31. 10. 15:45–17:15 E404, 17:30–19:00 E404, M. Dlouhá
B_AJA_3/2MPH: Čt 10:30–11:14 E401, Čt 11:15–12:00 E401, Čt 12:15–12:59 E401, Čt 13:00–13:45 E401, Z. Šimonová
B_AJA_3/3MPH: Čt 15:45–16:29 E309, Čt 16:30–17:15 E309, Čt 17:30–18:14 E309, Čt 18:15–19:00 E309, kromě Čt 7. 11., T. Zapletalová - Předpoklady
- B_AJA_2 Anglický jazyk A 2
Absolvování předmětu B_AJA_2 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa a sledují osvojení lexikálních jednotek, frazeologických vazeb profesního a odborného jazyka, fixaci gramatických struktur, porozumění přímému i reprodukovanému projevu, komunikaci ve firemním prostředí a zdokonalení písemného projevu. Kurz staví na konceptu výuky angličtiny jako cizího jazyka (English as a Foreign Language – EFL) dle nejnovějších metod zaměřených na interaktivitu a vzájemnou provázanost všech jazykových dovedností. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže.
Cíle předmětu platí i pro kombinované studium. - Výstupy z učení
- Studenti prokáží osvojení komplexních jazykových kompetencí a schopnost používat pojmy, kategorie a koncepty z následujících nosných témat kurzu: prezentační dovednosti, inovace a trendy, popis problému a řešení, pracovní styly a kariéra, žádost o zaměstnání. Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat, interpretovat texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: otázky etiky v marketingu, tržní prostředí, právní aspekty marketingu a otázky marketingového výzkumu.
V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za současné podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Výstupy z učení platí i pro kombinované studium. - Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.
Náplň kurzu:
International Express Pre-Intermediate: Units 8-10;
Professional English in Use - Marketing: Units 9-12
Obsah cvičení:
1-2 IE-Pre-Int Unit 8 Doing the right thing; Grammar: Modals and related verbs, Multimedia: LookSeeCity
3-4 PEiU-M 9 vocabulary, Research 2
5-6 IE-Pre-Int Unit 8: Vocabulary: Career paths; Work skills: Meetings 2, Turn-taking and turn-giving
7-8 PEiU-M 9 Research 2: Describing survey results, exercises
9-10 IE-Pre-Int Unit 8: Functions: Invitations and offers; UNIT 8 REVIEW
11-12 PEiU-M 10 vocabulary, New product development 1
13-14 IE-Pre-Int Unit 9 Start-ups; Grammar: Past Continuous, Past Simple; Multimedia: Zipcar
15-16 PEiU-M 10 New product development 1, exercises
17-18 IE-Pre-Int Unit 9: Vocabulary: Staying in and going out; Work skills: Emails 2, Problems and solutions
19-20 Marketing workshop I: Over to you PEiU-M 9 and 10, students’ presentations, group activities
21-22 IE-Pre-Int Unit 9: Functions: Making suggestions; UNIT 9 REVIEW
23-24 PEiU-M 11 vocabulary, New product development 2
25-26 IE-Pre-Int Unit 10 What next?; Grammar: will, Zero and 1st conditional; Multimedia: Selexyz bookstore
27-28 PEiU-M 11 New product development 2, exercises
29-30 IE-Pre-Int Unit 10: Gerunds and infinitives, future phrases; Work skills: Telephoning 3, Checking details
31-32 PEiU-M 12 vocabulary, Brainstorming
33-34 IE-Pre-Int Unit 10: Functions: Asking for information with indirect questions, farewells; UNIT 10 REVIEW
35-36 PEiU-M 12 Brainstorming, exercises
37-38 Writing skills III (Teacher’s Materials),
39-40 Marketing workshop II: Over to you PEiU-M 11 and 12, students’ presentations, group activities
41-42 Grammar refresher: Modals and related verbs; PEiU-M 9 topic and vocabulary revision;
43-44 Writing skills IV (Teacher’s Materials); PEIU-M 10 topic and vocabulary revision;
45-46 Grammar refresher: Past Continuous vs. Past Simple; PEiU-M 11 topic and vocabulary revision;
47-48 Grammar refresher: Conditional Clauses (Zero and First Conditional); PEiU-M 12 topic and vocabulary revision.
- Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.
- Literatura
- povinná literatura
- HARDING, Keith a Rachel APPLEBY. International Express Pre-Intermediate Third Edition: Student's Book with Pocket Book and DVD-Rom. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN I9780194597852
- Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 978-0-521-67580-2
- English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
- Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
- Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
- KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan and SETIAWAN, Iwan, 2021. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1-119-66854-1.
- CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
- DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
- STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%.
- Metody hodnocení
- Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.
SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU
1. POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE
Na cvičeních je její rozsah v prezenčním studiu stanoven minimálně na 75%, na řízených skupinových konzultacích na 50%.
2. ZÁPOČTOVÝ TEST (CREDIT TEST)
Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení alespoň 60 bodů ze 100. Student má nárok na jeden řádný a dva opravné termíny k napsání zápočtového testu u svého kmenového vyučujícího.
Pozn.: Studentům, kteří budou při psaní zápočtového testu usvědčeni ze zvlášť hrubého porušení Studijního a zkušebního řádu (zejména na základě nedovoleného použití mobilu, psacích potřeb vybavených kamerou apod.) se v hodnocení předmětu automaticky zapíše "---“ (tj. nezapočteno).
3. NEDOSTATEČNÁ DOCHÁZKA
V případě nedostatečné docházky (mezi 75-40%) se studentovi v hodnocení v IS zapíše "-“ a dotyčný automaticky ztrácí jeden pokus složit test. V případě účasti nedosahující 40% se v hodnocení v IS zapíše "---“ (tj. nezapočteno). V takovém případě student bude muset uhradit poplatek za navýšení opravných pokusů k získání zápočtu v rámci aktuálního akademického roku a následně bude mít opět tři možnosti k zakončení předmětu (tj. napsání testu).
4. STUDENTI S INDIVIDUÁLNÍM STUDIJNÍM PLÁNEM
Studenti se schváleným ISP mají za povinnost kontaktovat nejpozději do tří týdnů od začátku aktuálního semestru svého kmenového vyučujícího, se kterým se domluví na alternativním způsobu plnění studijních povinností vyplývajícího z nepovinné docházky. V případě, že tak dotyčný student prokazatelně neučiní, zapíše mu následně vyučující do hodnocení daného předmětu v IS "---" (tj. nezapočteno). Studentům, kterým bude přiznán ISP až v průběhu probíhajícího semestru, se ukládá za povinnost kontaktovat kmenového vyučujícího nejpozději do 14 dnů.
NEPŘEHLÉDNĚTE!
V případě nutnosti dalších mimořádných opatření s ohledem na situaci spojenou se šířením COVID-19, popř. v případě jiných prokazatelných objektivních skutečností, Katedra jazyků zavádí níže uvedená pravidla pro ukončení předmětu B_AJA_3 v zimním semestru akademického roku 2020-21. Pokud nebude možný vstup do budov a prostor VŠFS pro studenty či zaměstnance, a.s., bude alternativou písemných či elektronických testů v ZS 2020 napříč všemi obory ústní prověření znalostí studentů v online prostředí (např. MS Teams, ZOOM, Skype, Whatsapp apod.) v délce cca 10-15 minut, a to z látky, která je specifikována v ISu v informacích k předmětu. Termín ústní zkoušky online si domluví jednotliví pedagogové se studenty svých skupin, ve kterých probíhá prezenční a kombinovaná výuka, a vypíší zkušební termín do ISa. U studentů kombinovaného studia bez přímé výuky dojde k vypsání termínu centrálně Katedrou jazyků a studenti se na daný termín přihlásí. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_AJA_3