B_AJA_2 Anglický jazyk A 2

Vysoká škola finanční a správní
léto 2024
Rozsah
0/4/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Bednářová (cvičící)
Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
Mgr. Zuzana Šimonová (cvičící)
Mgr. Tereza Zapletalová (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_AJA_2/1MMO: každé liché úterý 12:15–12:59 M16, každé liché úterý 13:00–13:45 M16, každé liché úterý 14:00–14:44 M16, každé liché úterý 14:45–15:30 M16 a každou sudou středu 8:45–9:29 M16, každou sudou středu 9:30–10:15 M16, každou sudou středu 10:30–11:14 M16, každou sudou středu 11:15–12:00 M16, Š. Hronová
B_AJA_2/1MPH: St 15:45–16:29 E401, St 16:30–17:15 E401, St 17:30–18:14 E401, St 18:15–19:00 E401, J. Bednářová
B_AJA_2/2MPH: St 8:45–9:29 E404, St 9:30–10:15 E404, St 10:30–11:14 E404, St 11:15–12:00 E404, Z. Šimonová
B_AJA_2/3MPH: Út 15:45–16:29 E401, Út 16:30–17:15 E401, Út 17:30–18:14 E401, Út 18:15–19:00 E401, kromě Út 6. 2. ; a St 14. 2. 15:45–17:15 E228, 17:30–19:00 E228, T. Zapletalová
Předpoklady
B_AJA_1 Anglický jazyk A 1
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_AJA_1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa a sledují osvojení lexikálních jednotek, frazeologických vazeb profesního a odborného jazyka, fixaci gramatických struktur, porozumění přímému i reprodukovanému projevu, komunikaci ve firemním prostředí a zdokonalení písemného projevu. Kurz staví na konceptu výuky angličtiny jako cizího jazyka (English as a Foreign Language – EFL) dle nejnovějších metod zaměřených na interaktivitu a vzájemnou provázanost všech jazykových dovedností. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže.
Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Výstupy z učení
Studenti prokáží osvojení komplexních jazykových kompetencí a schopnost používat pojmy, kategorie a koncepty z následujících nosných témat kurzu: prezentační dovednosti, inovace a trendy, popis problému a řešení, pracovní styly a kariéra, žádost o zaměstnání. Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat a interpretovat odborné texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: otázky etiky v marketingu, tržní prostředí, právní aspekty marketingu a otázky marketingového výzkumu. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za současné podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Výstupy z učení platí i pro kombinované studium.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.

    Náplň kurzu: International Express Pre-Intermediate: Units 5–7 Professional English in Use - Marketing: Units 5-8

    Obsah cvičení:

    1-2 IE-PI Unit 5 Resources: Multimedia: The Atacama Desert; Grammar: Countable and uncountable nouns.
    3-4 PEIU-M 5 Vocabulary, Marketing ethics: Social marketing.
    5-6 IE-PI Unit 5: Vocabulary: Word group; quantity; Work skills: Presentations 1; Basic staging and signposting.
    7-8 PEIU-M 5 Marketing ethics: CSR, exercises.
    9-10 IE-PI Unit 5: Functions: Eating out; requests; UNIT 5 REVIEW.
    11-12 PEIU-M 6 Vocabulary, The market environment: The micro environment.
    13-14 IE-PI Unit 6 Street life: Multimedia: Zurich; Grammar: Comparisons.
    15-16 PEIU-M 6 The market environment: STEP analysis, exercises.
    17-18 IE-PI Unit 6: Vocabulary: Talking about cities; Work skills: Telephoning 2; Answering the phone.
    19-20 Marketing workshop I: Over to you PEIU-M 5 and 6, presentations, group activities.
    21-22 IE-PI Unit 6: Functions: At a hotel; UNIT 6 REVIEW.
    23-24 PEIU-M 7 Vocabulary, Legal aspects of marketing: Legal definitions and problems.
    25-26 IE-PI Unit 7 The sound of music: Multimedia Tiger Mendoza; Grammar: Present Perfect; Past Simple.
    27-28 PEIU-M 7 Legal aspects of marketing: The Consumer Protection Act,exercises.
    29-30 IE-PI Unit 7: Vocabulary: Talking about changes and trends; Work skills: Presentations 2; Using PowerPoint; presentation tips.
    31-32 Marketing Video Session, speaking and writing activities (TM).
    33-34 IE-PI Unit 7: Functions: Job interviews; UNIT 7 REVIEW; Writing skills I (Teacher’s Materials).
    35-36 PEIU-M 8 Vocabulary, Research 1: Types of research.
    37-38 IE-PI Unit 5-7 Grammar and vocabulary revision.
    39-40 PEIU-M 8 Research 1: Research methodology, exercises.
    41-42 IE-PI Unit Writing skills II (Teacher’s Materials); UNITS 5-7,Interactive exercises; revision.
    43-44 Marketing workshop II: Over to you PEIU-M 7 and 8, presentations, group activities.
    45-46 Presentations, Use of English - IE-PI final revision Units 5-7.
    47-48 PEIU-M 5-8 (topics and vocabulary)revision.
Literatura
    povinná literatura
  • HARDING, Keith a Rachel APPLEBY. International Express Pre-Intermediate Third Edition: Student's Book with Pocket Book and DVD-Rom. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194597852
  • Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 978-0-521-67580-2
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate students of English: with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379 s. ISBN 05-215-3762-2
  • Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
  • Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
    neurčeno
  • KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan and SETIAWAN, Iwan, 2021. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1-119-66854-1.
  • CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
  • DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
  • STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%.
Metody hodnocení
1. POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE
Minimální povinná účast na semináři v prezenčním studiu je 75%; na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu je její rozsah stanoven minimálně na 50%. Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.

2. ZÁPOČTOVÝ TEST (CREDIT TEST)
Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení alespoň 60 bodů ze 100. Student má nárok na jeden řádný a další opravné termíny k napsání zápočtového testu u svého kmenového vyučujícího. Pozn.: Studentům, kteří budou při psaní zápočtového testu usvědčeni ze zvlášť hrubého porušení Studijního a zkušebního řádu (zejména na základě nedovoleného použití mobilu, psacích potřeb vybavených kamerou apod.) se do poznámkového bloku zapíše "podvodné jednání“ (tj. ztráta jednoho pokusu).

3. NEDOSTATEČNÁ DOCHÁZKA
V případě nedostatečné docházky (mezi 75-40%) se studentovi v poznámkovém bloku v IS zapíše poznámka "administrativní -“ a dotyčný ztrácí jeden pokus složit test. V případě účasti nedosahující 40% se v poznámkovém bloku v IS zapíše poznámka "absolutně nedostačující docházka“ a student bude mít pouze jeden pokus ke složení testu.

4. STUDENTI S INDIVIDUÁLNÍM STUDIJNÍM PLÁNEM
Studenti prezenčního studia se schváleným ISP mají za povinnost kontaktovat nejpozději do tří týdnů od začátku aktuálního semestru svého kmenového vyučujícího, se kterým se domluví na alternativním způsobu plnění studijních povinností vyplývajícího z nepovinné docházky. V případě, že tak dotyčný student prokazatelně neučiní, zapíše mu následně vyučující do poznámkového bloku v IS poznámka "nekontaktní ISP"a dotyčný ztrácí jeden pokus složit test. Studentům, kterým bude přiznán ISP až v průběhu probíhajícího semestru, se ukládá za povinnost kontaktovat kmenového vyučujícího nejpozději do 14 dnů.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.